به گزارش ایرنا، محمد دره وزمی، روز دوشنبه در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی دیواندره افزود: دیواندره به نسبت وسعت و پتانسیل های موجود شهرستان معدنی محسوب می شود به طوری که تاکنون در آن 23 پروانه بهره برداری، 17 پروانه کشف و 55 پروانه اکتشاف در معادن مختلف از جمله باریت، رس، آهن، سنگ لاشه و سنگ های تزئینی صادر شده است.
به گفته وی، در سال 96 بیش از چهار هزار کیلومتر مربع از شهرستان دیواندره به عنوان پهنه اکتشافی جدید برای مطالعات نوین و پرواز ژئوفیزیک هوایی به سازمان های توسعه ایی برای انجام مطالعات نوین واگذار می شود و قبلا نیز حدود هشت هزار و 500 کیلومتر مربع آن مطالعات نوین و پرواز ژئوفیزک هوایی صورت گرفته که منجر به کشف مواد معدنی جدید با ظرفیت قابل توجه در استان شده است.
مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از 84 مورد گواهی کشف صادر شده در دولت تدبیر و امید 12 مورد آن مربوط به دیواندره است و همچنین در این شهرستان هم اکنون 33 مورد پروانه اکتشاف صادر شده است.
دره وزمی با اشاره به پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی از محل اعتبارات رونق تولید و سایت بهین یاب در سال 95 گفت: 12 مورد مصوبه به میزان 98 میلیارد و 820 میلیون ریال این شهرستان به بانک ها و کارگروه رفع موانع تولید استان معرفی شده که تا کنون 6 مورد آن با 31 میلیارد و 320 میلیون ریال آن به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.
وی افزود: اولویت این سازمان برای دیواندره در سال 96، تولید و اشتغال بوده و سعی می شود تمامی 61 مورد جواز تاسیس واحدهای صنعتی به بهره برداری برسند که انتظار می رود فرماندار شهرستان برای تحقق این هدف یاور سازمان صنعت، معدن و تجارت باشد.
به گفته وی، طرح سیمان دیواندره برای پرداخت تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی و خرید تجهیزات از فاینانس از طریق یک شرکت آلمانی و بانک رفریزین اتریش، ماشین صنعت خالدیان از بزرگترین طرح های صنعتی در این شهرستان است که اجرای آن در سال جاری پیگیری می شود.
وی افزود: فرش دستباف نیز از دیگر ظرفیت های دیواندره است که این سازمان آمادگی آموزش و ساماندهی افراد را با همکاری فرمانداری داشته تا بستر مناسبی برای روستاهای دیواندره افزایش ارزش افزوده بیشتر و سود بیشتری به فعالان آن در شهر و روستاها داشته باشند.
دیواندره بیش از سه هزار و 250 واحد صنفی دارد که 26 واحد از این تعداد واحد تولیدی است و 19 مورد از واحدهای آن فعال، پنج واحد نیمه فعال و 2 واحد غیرفعال است.
3034/6108
** خبرنگار: حسن حسین زاده /** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.