به گزارش ایرنا علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در سبزوار افزود: پس از برجام شرایط مناسبی برای جذب سرمایه گذاری در استان خرسان رضوی فراهم شده و این استان با توجه به مزیت های خوب و جایگاه راهبردی، نیاز به جذب بیشتر سرمایه گذاری خارجی و بخش خصوصی دارد.
وی گفت: یکی از اهداف کلان توسعه، جذب سرمایه گذاری است که از 2 روش سرمایه گذاری داخلی با کمک بخش خصوصی و منابع بانکی و سرمایه گذاری خارجی محقق می شود.
وی با بیان اینکه سبزوار از قطب های اقتصادی خراسان رضوی است که در سالهای گذشته ظرفیت های مناسبی در این شهرستان فعال شده، افزود: این شهرستان در حوزه های معدن و صنعت ظرفیت های خوبی دارد و در حوزه معدنی آن با سرمایه گذاران خارجی توافقاتی صورت گرفته است.
رشیدیان با اشاره به اخذ مجوز برای ایجاد کارخانه خودروسازی در سبزوار افزود: در این خصوص زمینی پیشنهاد شده و کارهای ابتدایی و بازرسی آن انجام گرفته و امیدواریم با قطعی شدن مساله زمین، کار سرمایه گذاری این طرح تسریع یابد.
وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی در توسعه سبزوار نقش بسزایی دارد، اظهار کرد: در سالهای نخست پیگیری منطقه ویژه اقتصادی جانمایی زمین نادرست و با کمی تاخیر صورت گرفت و هم اکنون مطالعات زیست محیطی آن در حال انجام است که البته کمی زمان می برد.
وی اظهار امیداوری کرد که با همت و تلاش فرماندار ویژه، نمایندگان مجلس، امام جمعه و مسئولان سبزوار توسعه صنعتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این شهرستان شتاب بگیرد.
شهرستان سبزوار دارای 2 شهرک صنعتی است و حدود 70 واحد صنعتی در این 2 شهرک فعالیت دارند.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8145/7495/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.