مسعود مهدیزاده مقدم روز دوشنبه در جریان بازدید از شهرک صنعتی کاشمر افزود: این کارخانه سال 1391 با ظرفیت تولید 500 تا هزار تن گیاه دارویی در سال راه اندازی شد و برای 80 نفر ایجاد اشتغال کرده است. انواع عصاره، اسانس و دمنوش گیاهانی همچون گل محمدی، بهار نارنج، پنیرک، گلرنگ و نعناع فلفلی در این واحد صنعتی تولید می شود.
وی گفت: پارسال 50 قلم گیاه دارویی به ارزش هفت میلیون دلار از این واحد به خارج صادر شد که شامل کل تولیدات آن بود.
او ادامه داد: شهرک صنعتی کاشمر دارای 101 هکتار زمین و زیرساختهای کامل است. 44 واحد صنعتی با اشتغالزایی هزار و 543 نفر در این شهرک بطور عمده در حوزه صنایع غذایی فعالیت دارند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: کارخانه گیاهان دارویی در شهرک صنعتی کاشمر نمونه ای بارز از همکاری موثر است که هم اکنون محصولاتش را به بازارهای جهانی صادر می کند و جزو صادرکنندگان نمونه کشوری است.
کاشمر از جمله مناطق پرظرفیت در زمینه تولید گیاهان دارویی است بطوری که 200 نوع گیاه دارویی همچون ˈگون، ریواس، خارشتری، ترنجبین، آویشن، گل زنیا، بومادران و گل گاوزبان در عرصه طبیعت این شهرستان می روید.
مرکز شهرستان 158 هزار نفری کاشمر در 228 کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.
45 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در خراسان رضوی وجود دارد. از این 38 مورد فعال هستند. همچنین 43 درصد از صنایع فعال، 49 درصد اشتغال صنعتی و 30 درصد سرمایه گذاری صنعتی خراسان رضوی در شهرکها و نواحی صنعتی این استان مستقر است.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.