حسن قبادی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: برای اجرای این طرح بزرگ 18 هزار میلیارد ریال در حوزه امور آب و 12 هزار میلیارد ریال نیز در حوزه جهاد کشاورزی هزینه می شود .
وی اظهار کرد: اجرای طرح شبکه پایاب سد خداآفرین در بیله سوار مغان با تزریق اعتبارهای ویژه از صندوق توسعه ملی از سال 93 شتاب بیشتری به خود گرفته و سه ناحیه عمرانی از چهار ناحیه عمرانی این طرح در این شهرستان در حال اجراست.
قبادی افزود: طول کانال اصلی این طرح 92 کیلومتر است و تاکنون 70کیلومتر از این طرح اجرایی ، 17 کیلومتر دیگر نیز در حال انجام و 5 کیلومتر باقی مانده نیز در حال خاکبرداری و کانال کنی است.
فرماندار بیله سوار اضافه کرد: بیش از 15 شرکت در حوزه آب و خاک دراین طرح همکاری می کنند و در حال حاضر بالغ بر یک هزار دستگاه سنگین در جبهه های مختلف با یک هزار و 600 نفر پرسنل، پیمانکار و مشاور مشغول فعالیت هستند.
وی افزود: تاکنون در حوزه امور آب این طرح 9 هزار و 310 میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام طرح با پیشرفت 97 درصد هفت میلیارد ریال اعتبار نیاز است و پیش بینی می شود در سال 97 به بهره برداری برسد.
قبادی به اهداف این طرح در شهرستان بیله سوار اشاره کرد و افزود: استفاده از منابع مشترک در مناطق مرزی، توسعه اقتصادی، توسعه اجتماعی و رفاهی و فرهنگی و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه، جلوگیری از مهاجرت و اسکان عشایر منطقه از جمله اهداف این طرح در منطقه می باشد.
فرماندار بیله سوار گفت: تعیین نظام بهره برداری در اراضی پایاب سد خداآفرین و همچنین ایجاد صنایع تبدیلی از جمله مهمترین اولویت ها در راستای اجرای طرح شبکه پایاب سد خداآفرین است که باید به ان توجه شود.
طرح بزرگ پایاب سد خداآفرین که 2 شهرستان بیله سوار و پارس آباد مغان در حال اجراست از محل طرح های مهار آب های مرزی که یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای آن تخصیص یافته اجرایی شده است.
با بهره برداری از این طرح 62 هزار هکتار از زمین های دیم منطقه مغان استان اردبیل آبی خواهد شد.
3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.