حسین رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گنجایش پذیرش اسکان برای 110 هزار زائر پیاده در مشهد پیش بینی شده که در صورت تامین محلهای اسکان، 34 هزار و 500 زائر پیاده ای که در نوبت ثبت نام قرار دارند نیز پذیرش خواهند شد.
وی ادامه داد: محل اسکان زائران پیاده رضوی برای مدیران کاروانهایی که تا 12 مهرماه امسال در سامانه مربوطه ثبت نام کرده بودند و مدارک متقاضیان به صورت رزرو توسط واحد ثبت نام پذیرفته شده بود مساجد، حسینیه ها، خیریه ها و مدارس مشهد خواهد بود.
او گفت: امکانات سامانه ثبت نام زائران پیاده رضوی در چهار دامنه قابل دسترسی است و مدارک 421 مدیر کاروان در این سامانه تایید و اجازه ثبت نام زائر به آنان داده شد. 17 درصد مدیران ثبت نامی برای نخستین بار عهده دار مسئولیت کاروانهای زیارتی شده اند و 10 درصد از کل مدیران نیز زن هستند.
سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) افزود: پارسال 401 هزار و 738 زائر پیاده در دهه آخر صفر به مشهد وارد شدند. در این چارچوب زمینه اسکان 110 هزار زائر پیاده فراهم شد و بقیه در محلهای شخصی اسکان یافتند. در بین زائران سال گذشته عده ای از کشورهای آفریقایی، افغانستان و پاکستان و برخی کشورهای آسیا نیز حضور داشتند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.