محمد انور رحمانی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرز دوغارون افزود: افزایش تعامل و مبادلات با ایران در اولویت سیاست های کشور افغانستان قرار دارد.
وی اظهار کرد: هم اکنون یک سوم نیاز بازار افغانستان و 50 درصد کالاهای صادراتی استان خراسان رضوی از مرز دوغارون وارد می شود که این مهم نشان دهنده بازار پسندی کالاهای ایرانی از سوی مردم و بازار افغانستان است.
وی گفت: توسعه روابط استان خراسان رضوی با کشورهای همسایه به ویژه به سبب اشتراکاتی که وجود دارد به نفع طرفین است و بستر رشد استان را نیز فراهم می کند.
رحمانی به ارزش کالاهای صادراتی ایران اشاره کرد و افزود: سالانه بیش از یک میلیارد ریال کالا از ایران وارد افغانستان می شود که این نشان از بازار پسندی کالاهای ایرانی دارد و برخی از این کالاها به پاکستان، هند و کشور های اروپایی صادر می شوند.
فرماندار تایباد نیز در این بازدید گفت: چیزی که روابط اقتصاد خارجی را می سازد، ارتباطات و اطلاعاتی است که ارزش استراتژیک فراوان دارد.
حسین شرافتی راد افزود: در چند سال اخیر گام های موثری در راستای توسعه روابط و همکاری های اقتصادی ایران و افغانستان برداشته شده و تجارب خوبی در این زمینه به دست آمده است.
وی اظهار کرد: مشترکات فرهنگی سرمایه بزرگ برای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی 2 کشور است و از هر گونه ابتکارات در این زمینه حمایت می شود.
وی گفت: هم اکنون روزانه بیش از 300 دستگاه کامیون ترانزیت از ایران وارد افغانستان شده و 6 هزار تن انواع کالا را وارد افغانستان می کنند.
شهرستان تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.