غلامرضا صیادی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری سومین کارگاه آموزش مدرسان 'آگاهی از خطرات مین' هلال احمر طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان خراسان رضوی تنها استان کشور است که آموزشهای آگاهی از خطرات مین را به اتباع خارجی ارائه می دهد.
وی با بیان اینکه آموزشهای مزبور در گذرگاه مرزی دوغارون به اتباع افغانستانی که قصد خروج از ایران را دارند ارائه می شود، اظهار کرد: در پی بیش از سه دهه جنگ در کشور افغانستان و وجود مناطق آلوده به مین در این کشور تخمین زده می شود بیش از 13 میلیون مین در افغانستان باشد که تا کنون پنج میلیون از این تعداد خنثی شده است.
وی گفت: سرعت خنثی سازی مین در افغانستان نشان می دهد این روند دهها سال به طول می انجامد اما لازم است که مردم این کشور توانمندی لازم در زمینه مواجهه با مین و مناطق آلوده به مین را کسب کنند.
صیادی افزود: با توجه به اینکه استان خراسان رضوی مهمترین استان برای حضور مهاجران و مرز دوغارون مهمترین محل تردد این اتباع است، ارائه این آموزشها از سال 1382 به اتباع خارجی در این استان آغاز شده است.
ارائه آموزشهای پیشگیری از خطرات مین از سوی صلیب سرخ جهانی به کشورهای مختلف از جمله ایران داده می شود و در این راستا تربیت مدرسان ایرانی هم اکنون در سومین مرحله آن در حال انجام است.
آغاز سومین کارگاه آموزشی مدرسان آگاهی از خطرات مین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مشهد ویژه کارشناسان 6 استان درگیر با مین شامل استانهای ایلام، آذربایجان غربی، کردستان، خوزستان، کرمانشاه و خراسان رضوی به مدت سه روز ادامه دارد.
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.