اسماعیل شهسواری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این ایام به منظور عرضه و فروش صنایع دستی و سوغات این شهرستان چهار بازارچه نوروزی فعال می شود.
وی برگزاری آیین های سنتی نوروز در روستاهای گردشگری را یکی دیگر از این برنامه ها عنوان و تصریح کرد: این آیین ها در روستاهایی از جمله فورگ، آسیابان درخش، خان و مسک برگزار می شود.
وی اضافه کرد: علاوه بر این مراسم رقص محلی و آیین های محلی در شهر اسدیه برگزار می شود و سه مدرسه در این شهرستان برای اسکان گردشگران در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر این 2 استراحتگاه بین راهی در شهر اسدیه و سه راهی اسدآباد، سالن های ورزشی و سایت های گردشگری آماده اسکان مسافران نورزی خواهد بود.
شهسواری از وجود 300 اثر تاریخی در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد 83 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به ثبت چهار درخت طبیعی شهرستان در فهرست آثار ملی کشور، اظهار کرد: درخت چنار روستای دوشنگان یکی از این آثار طبیعی است و یکی از درختان بزرگ خراسان بزرگ محسوب می شود.
مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درمیان ادامه داد: علاوه بر این روستاهای هدف گردشگری شهرستان از جمله روستای فورگ، مسک و خان دارای مناظر بکر و دست نخورده ای است که می تواند مقصد خوبی برای گردشگران نوروزی باشد.
شهرستان درمیان دارای 57 هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
*3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.