حمید کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در حال حاضر از 91اثر تاریخی و ملی در شهرستانهای جنوب شرقی استان تهران وجود دارد گفت: با تدابیر انجام شده از سوی این اداره امکانات رفاهی و خدماتی 14اثر تاریخی در رباط کریم، 10 بنای تاریخی بهارستان و 11 اثر در شهرستان اسلامشهر برای مسافران فراهم شده است.
به گفته سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهارستان مهم ترین آثار تاریخی شهرستان جنوب شرق تهران را شامل کاروانسرای حاج کمال، آسیاب آبی، یخچالهای دو قولو، تپه تاریخی یقه(چهارهزار سال قدمت)، تپه ده حسن(سه هزار سال قدمت)، یخچال توشنبه، تپه واوان، تپه گلستان و درخت چنار بهارستان را عنوان کرد.
وی افزود: برای رفاه حال مسافران نوروزی نیز 10پایگاه راهنمایی گردشگری در ورودی این شهرستان ها از 25اسفند ماه سالجاری تا 13 فرودین سال 96 دایر خواهد شد.
سرپرست میراث فرهنگی شهرستان اسلامشهر به ظرفیت اسکان روزانه 400 نفر گردشگر نوروزی در سطح مراکز اقامتی هتل آپارتمان ها، مهمانپذیر ها و مدارس شهرستان های جنوب شرق تهران اشاره کرد و اظهارداشت : برای رفاه حال مسافران نوروزی 40 درصد تخفیف برای هتل آپارتمان ها و مهمانپذیر های برای مسافران و مهمانان نوروزی 96 درنظر گرفته شده است.
کریمی همچنین از گشایش نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی نوروزی در شهرستان رباط کریم خبرداد و گفت: این نمایشگاه از 25 اسفند 95 تا 15 فرودین 96 در کاروانسرای حاج کمال برای خرید عموم دایر است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.