به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در جمع راهپیمایان 22 بهمن در میدان قدس شهر بیرجند افزود: امروز همه نهادها، مسئولان، احزاب و گروه های سیاسی با سلیقه و گرایش های مختلف باید دست به دست هم دهند و کشور را پیش ببرند.
وی اظهار کرد: مردم برای انجام کار توانمند هستند و پیروزی در جبهه ها شاهد این موضوع است که در آن دوران بسیجی ها و مردم وارد میدان شده و موجب گره گشایی در کار شدند.
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: ملت بزرگ ایران توانمند است و شعارش این است که ما می توانیم.
وی افزود: هر پیمانی هرچند به ظاهر دلفریب باشد اما تاثیر ملت بزرگ ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی را در منطقه کمرنگ کند، قابل قبول نیست زیرا دشمن با بعضی پیمان ها به دنبال محدودسازی حوزه اثرگذاری نظام در منطقه است.
رئیسی بیان کرد: مسئولان و کارشناسان با بصیرت نظارت کرده و از هرگونه محدود سازی حوزه نظام جمهوری اسلامی در منطقه پرهیز شود.
وی گفت: به برکت انقلاب اسلامی چهره کشور با گذشته قابل مقایسه نیست اما وضع موجود با وضع مطلوب فاصله دارد.
وی اضافه کرد: نشست هایی از دیروز با مسئولان استان خراسان جنوبی در خصوص وضعیت موجود برگزار شد که امیدواریم خداوند به دولت توفیق دهد در راستای رفع گره ها از استان تلاش کند.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: کارهای زیادی شده و برنامه برای کار وجود دارد که همه در این خصوص هماهنگی و همراهی داشته باشند تا مشکلات کشور رفع شود.
وی اظهار کرد: ملت ایران با هر سلیقه و گرایش سیاسی دلداده به انقلاب اسلامی و پایبند به میثاق با ولایت و رهبری است و در این 39 سال افتخار و عزت هایی توسط ملت بزرگ ایران آفریده شد.
وی گفت: 22 بهمن به این دلیل یوم الله گفته شده که جلوه قدرت لایزال الهی در این روز از مجرای غیر طبیعی به شکل معجزه پیروزی ملت بزرگ ایران بر حکومت ستمشاهی تا بن دندان مسلح و مستظهر به حمایت مغرب زمین توسط ملت با عنایت خداوند رقم خورد.
حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: گرامیداشت 22 بهمن فقط یک حرکت تشریفاتی به عنوان گرامیداشت آنچه در سال 1357 واقع شد نیست و همراه خود پیام ها و سخن ها دارد.
وی گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با ولایت، تاکید بر انسجام و وحدت امت اسلامی، پیام این حرکت است.
وی افزود: هر سال که 22 بهمن برگزار می شود اگرچه یادآور پیروزی بزرگ ملت ایران بر حکومت ستمشاهی است، در همان سال هم جشن پیروزی و فتوحات و گشایشی است که به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده است و سال 1396 پیروزی ملت بزرگ ایران در منطقه با رشادت، شجاعت و بصیرت به نمایش درآمد.
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مبارزه با جریان فاسد و منحرف تکفیری که همه امت اسلامی را تهدید می کرد و برداشتن این غده سرطانی از پیش پای بشریت پیروزی بزرگی است که به نام سلحشوران مقاوم ما در ایران اسلامی و به نام حزب الله ثبت شد.
وی افزود: جشن پیروزی 22 بهمن در سال جاری با شکرگزاری به درگاه خداوند برای پیروی ملت بزرگ ایران در فتنه جدیدی بود که دشمن با هدف مایوس کردن مردم نسبت به کارآمدی نظام راه اندازی کرد.
وی تصریح کرد: 22 بهمن فقط نگاه به آنچه بر ما گذشت نیست بلکه بررسی پیروزی های ملی و فراملی که جبهه انقلاب اسلامی به دست آورده است.
رئیسی گفت: امت اسلامی به پیش رفته و عقبگرد و توقف ندارد و هر سال 22 بهمن پیامش به پیش رفتن است.
وی افزود: نعمت انقلاب اسلامی با هیچ نعمتی قابل مقایسه نیست و خداوند برای هیچ نعمتی بر بشریت منت نگذاشت اما برای نعمت ولایت منت گذاشت و امام خمینی(ره) در این کشور کار بی نظیر انجام داد و نخستین اقدامشان احیای اسلام بود.
وی گفت: کار بزرگ امام راحل خاتمه دادن به حکومت ستمشاهی که یکی از رژیم های پلید، فاسد و موجب ننگ ملت فهیم ایران بود و آنچه برای مردم تعیین کننده بود یک فرهیخته بزرگ نبود بلکه یک سرباز اروپایی و آمریکایی می توانست بر همه ملت ایران حکمرانی کند.
تولیت آستان قدس رضوی بازگشت روح عزت در مسلمین و ایجاد حکومتی بر مبنای آموزه های دینی را از برکات 22 بهمن و انقلاب شکوهمند اسلامی دانست و گفت:
امروز برخی دین را امری شخصی و خصوصی مطرح می کنند که جایش در مسیحیت کلیسا و در اسلام مسجد است اما باور ما این نیست چون دین برای اداره زندگی انسان معاصر آمده و برای همه سئوالات پیش روی ملت در همه عرصه ها پاسخ دارد.
وی اظهار کرد: این افراد مدعی هستند که با دین امکان سعادت جامعه وجود ندارد ولی امروز شاهدیم آنچه در کشور وجود دارد به برکت دین، اسلام و خون شهیدان است و پیروزی هایی که نصیب ملت ایران شده به برکت همین هاست.
رئیسی افزود: انقلاب شکوهمند ما نهضت اسلامی را در مرزهای جغرافیایی محصور ندانست و نجات مستضعفان عالم و رفع ظلم از مردمی که امروز در فلسطین اشغالی، لبنان و ... تحت ستم قرار دارند از اهداف انقلاب است.
وی گفت: نهضت اسلامی تبدیل به جریانی فراگیر مربوط به همه امت اسلامی شد و این بیداری که امروز در کشورهای اسلامی ایجاد شده به برکت انقلاب اسلامی است.
وی افزود: 22 بهمن موجب خودباوری و غرور در ملت ایران شد، امام راحل خودباوری را در ملت احیا کرد و مقابل تفکر و اندیشه ای که نجات را در دست بیگانه می دانست امام فرهنگ ما می توانیم را در جامعه احیا کرد.
رئیسی گفت: در همه عرصه ها شعار ما این است که ملت ایران، ملتی توانمند است و این ملت که دارای این میزان ذخایر و منابع مادی و نیروی انسانی کارآمد است، مشکل ندارد و اگر جایی مشکلی وجود دارد مربوط به افرادی است که به این نگاه امام (ره) و ملت ایران باور نداشتند.
وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی را به ملت و مسئولان امر کردند که به معنای درون زایی و برون نگری است و درون زایی و برون نگری یعنی زایش اقتصاد با استفاده از منابع و توانمندی های علمی داخل کشور با نگاه به تجربیاتی که امروز جهان دارد.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما هیچگاه نگفتیم که به تجربه دیگران نگاه نمی کنیم، ما به فناوری های دست ساخته بشر توجه داریم اما اقتصاد ما درون زا و به دست توانای متخصصان و متعهدان داخل کشور است.
وی اظهار کرد: چهار دهه در این انقلاب شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی ثابت شد و حرکت و خیزش در 22 بهمن برای اجرای عدالت اجتماعی بود که مردم همواره در شعارهایشان تقاضای اجرای عدالت در جامعه را داشتند و امام خمینی (ره) بر این موضوع تاکید کردند.
رئیسی گفت: موفقیت و پیروزهای بسیاری بدست آمده که جای تجلیل دارد اما چرا نسبت به معیشت و اقتصاد مشکلاتی داریم.
وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب هر کجا به گفتمان امام راحل و رهبری عمل شد حوزه موفقیت بود اما هر جا که بعضی از دست اندرکاران از نگاه امام و رهبری زاویه گرفتند شکست ایجاد شد و اگر بخواهیم مشکلات را دنبال کنیم مربوط به جایی است که نگاه یک مسئول با نگاه ولایت زاویه داشت.
وی گفت: آنچه نجات دهنده کشور از همه مشکلات بوده، غالب شدن گفتمان امام و رهبری در همه شئونات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور است و امروز دلسوزترین شخصیت به ملت رهبری است و سخنش سخن همه ملت بزرگ ایران است.
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: وحدت و انسجام ملی باید حفظ شود زیرا دشمن قصد ایجاد اختلاف در کشور را دارد و راهبرد ما انسجام و وحدت هم در داخل و هم در امت اسلامی است و معتقدیم راهبرد دشمن که ایجاد تفرقه است، باید نقش برآب شود.
وی گفت: آنچه این گفتمان اقتضا دارد این است که الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید تنظیم شود، مفاهیم ما عالی است که باید در قالب اجرایی، بومی و منطبق با ارزش های دینی عرضه شود.
وی افزود: در این گفتمان آسیب های اجتماعی پذیرفته نیست و جامعه ای به نام دین ایجاد شده و این آسیب های زیبنده نظام اسلامی نیست.
رئیسی گفت: مبارزه با فقر، تبعیض و فساد سرلوحه کار و گفتمان امام و رهبری است و آیا اینکه فقر زیبنده مردم ما نیست حرفی پوپولیستی است و اینکه گفته شود مردم نباید مشکل معیشت داشته باشند حرفی پوپولیستی یا از متن دین است.
وی اظهار کرد: در این کشور با این ذخایر و نیروی انسانی کارآمد خواسته غیرقابل انجام نیست و ما معتقدیم فساد زیبنده سازمان ها و اداره های کشور نیست.
وی یادآور شد: مبارزه با فساد در دستور کار اصل انقلاب و نظام است و این حرف در روز 22 بهمن سال 1357 در همین بیرجند زده شد و اینکه مردم گفتند جمهوری اسلامی می خواهیم یعنی جامعه ای که در آن عدالت اجتماعی بوده و فساد نباشد.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: نگاه مردم این است که پیشگیری و برخورد متناسب و به موقع با آنچه اخلال در جامعه ایجاد می کند، انجام شود.
وی پیشرفت کشور را در گرو علم و دانش دانست و افزود: استفاده از فناوری، کشور را به پیش می برد و امروز اینترنت و شبکه های ارتباطی در همه لایه های زندگی جای پیدا کرده و کسی منکر استفاده از آن نیست اما باید به تاکید مقام معظم رهبری در ایجاد شبکه ملی اطلاعات برای مصون شدن از هجمه های بیگانه توجه شود.
رئیسی اظهار کرد: ایجاد شبکه ملی ارتباطات برای استفاده بهتر و مصون سازی جامعه مقابل تهدیدات در مقابل دشمن لازم است.
وی گفت: اقتصاد فضای مجازی امروز 100 هزار نفر را مشغول کرده که اگر این فضا فعال شود در راستای رفع مشکل بیکاری 400 هزار نفر را مشغول به کار می کند.
وی بر لزوم توجه به اقتصاد دریا در کشور تاکید کرد و افزود: ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولاتی مثل زعفران و عناب برای کالاها ارزش افزوده ایجاد می کند که این اقدام توسط ملت توانمند ایران امکان پذیر است.
7559*3028
خبرنگار: امیرشاهین نایبی فر * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.