به گزارش ایرنا، سید سعید شاهرخی بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: نقش مردم در عرصه های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار اثر گذار است و هر کجا به حمایت از آرمان‌های نظام و انقلاب نیاز باشد، آنها همچون گذشته حضور جدی خواهند داشت.
رئیس ستاد انتخابات استان قزوین ادامه داد: مردم با وجود فراز و نشیب ها و سختی های مختلف در عرصه های اجتماعی و اقتصادی هرساله در مراسم هایی چون راهپیمایی 22 بهمن برای تجدید بیعت با مقام معظم رهبری و امام راحل حضور می یابند و ثابت کرده و می کنند هیچگاه از آرمان های نظام دست نخواهند کشید.
شاهرخی ادامه داد: یکی از ظرفیت های قانون اساسی و نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که مردم با حضور در پای صندوق های رای به صورت مستقیم نخبگان جامعه را برای اداره امور کشور انتخاب می کنند و با حضور و مشارکت جدی در این زمینه به نقش آفرینی و انجام وظیفه می پردازند.
وی با اشاره به نقش رای مردم در جمهوری اسلامی ایران و وجود مردم سالاری دینی در کشور، اظهار کرد: نباید فراموش کرد که تمامی مسئولان با رای مستقیم و غیرمستقیم مردم مشغول به خدمت هستند.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه شخصیت ها و افراد دارای تربیون باید به گونه ای عمل کنند که وحدت جامعه افزایش یافته و مشارکت مردم در پای صندوق های رای بیشتر شود، ادامه داد: همه صاحبان تریبون و چهره های سرشناس جامعه باید زمینه مشارکت و حضور حداکثری مردم را فراهم کنند و به گونه ای رفتار کنند که عرصه انتخابات موجب افتخار و عزت بیشتر کشور شده و در جهت منافع ملی باشد.

** عمل به قانون مهم ترین اصل در برگزاری انتخابات است
وی در ادامه به نقش پایبندی به قانون در برگزاری یک انتخابات سالم اشاره کرد و گفت: عمل به قانون مهم ترین اصل در برگزاری انتخابات است و ایجاد فضای با نشاط و فرصت برابر برای مشارکت تمام اقشار و گروه‌های سیاسی وظیفه مسئولان به شمار می رود و از این رو مجریان در این زمینه کوتاهی نخواهند داشت.
رئیس ستاد انتخابات استان قزوین ادامه داد: به مردم اطمینان می دهیم از رای آنها صیانت می شود و به تمامی عوامل برگزاری انتخابات تاکید می کنیم به هیچ عنوان جانبدارانه رفتار نکنند.
وی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات شورای شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در اردیبهشت ماه سال آینده، گفت: در استان قزوین آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات وجود دارد و امیدواریم مانند گذشته انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری رقم بخورد.
شاهرخی یادآور شد: ثبت نام از داوطلبان شورای شهر و روستا از 30 اسفند سال جاری به مدت هفت روز انجام می شود و نظر قطعی مراجع قانونی تعیین شده در خصوص تایید یا رد نامزدها نیز اردیبهشت 96 اعلام خواهد شد.
شاهرخی اظهار کرد: انتخابات شورای شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت سال 96 برگزار خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به تعداد اعضای اصلی و علی البدل شوراهای اسلامی شهرها و روستاها که در انتخابات سال آینده تعیین می شوند، گفت: شهرهای تا 50 هزار نفر جمعیت 5 نفر عضو اصلی و سه نفر عضو علی البدل ، شهرهای بیش از 50 هزار نفر تا 200 هزار نفر جمعیت، هفت نفر عضو اصلی و پنج نفر عضو علی البدل و شهرهای با بیش از 200 تا 500 هزار نفر نیز 9 نفر عضو اصلی و 6 نفر عضو علی البدل دارند.
وی ادامه داد: در روستاهای تا یک هزار و 500 نفر سه تن و در روستاهای بالای این جمعیت نیز پنج نفر به عنوان عضو شورا انتخاب می شوند.
شاهرخی یادآور شد: بر اساس ماده 26 قانون انتخابات جمهوری اسلامی ایران داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی باید تابعیت کشور ایران بوده و دارای حداقل 25 سال سن باشند و به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملاک های دیگر مصرح در قانون التزام عملی داشته باشند.

** 28 هزار نفر در برگزاری انتخابات در قزوین مشارکت دارند
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: 28 هزار نفر در قالب هیات های اجرایی و بازرسی کار برگزاری انتخابات در استان را برعهده دارند.
رئیس ستاد انتخابات استان قزوین با بیان اینکه در مجموع سه هزار و 348 نفر به عنوان عضو شورای شهر و روستا در استان انتخاب می شوند، افزود: در انتخابات شورای روستاها در مجموع سه هزار و 125 نفر و در شهرها 225 نفر انتخاب می شوند.
وی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی 25 شهر در استان قزوین در انتخابات آتی تعیین می شوند که در 20 شهر شوراها پنج نفره و در چهار شهر شوراها هفت نفره و در شهر قزوین نیز شورا 9 نفره خواهد بود.
شاهرخی اظهار کرد: در انتخابات شوراها، اعضای شورای اسلامی در 595 روستای استان تعیین می شود که در 55 روستا ترکیب شوراها پنج نفره خواهد بود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان کرد: همه مسئولان باید به دنبال وحدت و همدلی و هم افزایی در میان جامعه و مردم باشند و نباید به راحتی دستاوردهای دولت را نادیده گرفته و در آمار و ارقام ارائه شده از سوی دولت و مسئولان استانی شک و تردید ایجاد کنند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین ادامه داد: تمامی آمار و ارقام ارائه شده از سوی مقام های استانی در حوزه اشتغال توسط دستگاه‌های تامین اجتماعی، بسیج سازندگی و سایر دستگاه‌ها تایید شده و مستندات آن وجود دارد و مسئولان که خدمات ارائه شده از سوی دولت را نادیده می گیرند بهتر است، به این سازمان ها برای صحت آمار سر بزنند.

**تخریب دولت، به مفهوم ناکارآمد نشان دادن نظام است
وی همچنین با بیان اینکه تخریب دولت به معنای ناکارآمدن نشان دادن نظام است، خاطرنشان کرد: نباید برای دست‌یافتن به اهداف جناحی و حزبی تیشه به ریشه خود بزنیم و با پاشیدن بذر نا امیدی و ناکارآمد نشان دادن دولت، تلاش ها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را نادیده بگیریم.
شاهرخی در پایان خاطرنشان کرد: از نقدهای سازنده استقبال می‌کنیم ولی میان نقدهای سازنده با تخریب تفاوت و فاصله بسیار زیادی وجود دارد و امیدواریم صاحبان تریبون ها به این موضوع دقت کافی را داشته باشند.
6101* 3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.