غلامرضا اشرفی شامگاه چهارشنبه در کارگروه اشتغال و کمیسیون بانک های خراسان جنوبی، افزود: از 9 میلیارد اعتبار مصوب استان در بخش مشاغل خانگی تاکنون 2 میلیارد و 500 میلیون تومان جذب شده و 601 نفر جذب مشاغل خانگی شدند.
به گفته وی در مورد بند «د» قانون بودجه 96 ، 2 دستگاه بهزیستی و کمیته امداد فعالیت می کنند که بهزیستی با ابلاغ 9 میلیارد و 100 میلیون تومان و پرداخت تسهیلات 6 میلیارد و 900 میلیون تومانی 611 طرح را معرفی کرده است.
وی اضافه کرد: در همین ارتباط کمیته امداد امام خمینی(ره) هم با ابلاغ 34 میلیارد و 500 میلیون تومان، 32 میلیارد و 230 میلیون تومان را جذب کرده است.
وی در ادامه تصویب قانون حمایت از ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری را یادآوری کرد و گفت: هدف اصلی از این طرح تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و ایجاد مشاغل پایدار در مناطق روستایی و عشایری است که در دامنه شمول کشاورزی، صنایع دستی، فرش دستباف و فعالیت های دانش بنیان ورود می کند.
وی با بیان اینکه مناطق روستایی و عشایری، نواحی صنعتی روستایی و شهر های زیر 10 هزار نفر در اولویت قرار دارد، افزود: کل سهم این بخش ها 118 میلیارد ریال است.

** اعطای بیش از 100 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در خراسان جنوبی
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان جنوبی، گفت: از ابتدای سال 96 تاکنون 15 بانک عامل جزو این کمیسیون 176 میلیارد تومان وام قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت کردند که بیش از 50 درصد آن به وام های ازدواج تعلق گرفته است.
حمید دهباشی ادامه داد: به طور کل جمع تسهیلات پرداختی بانک ها 300 میلیارد تومان بوده که از این آمار 88 میلیارد تومان مربوط به تسهیلات بهینه یاب و 220 میلیارد مستقیم بوده است.
به گفته وی 37 بانک و موسسه اعتباری با 329 شعبه در استان فعالیت می کنند که بیرجند با 142 شعبه در صدر تعداد شعب قرار دارد.
وی ادامه داد: بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان منابع 15 بانک آماری استان و مصارف آنها چهار هزار و 900 میلیارد تومان بوده است که بر اساس این آمار منابع موجود در سال 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل 26.4 دهم درصد رشد داشته است.
این کارگروه به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار و با توجه به اهمیت اشتغال در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مصوب شد که به صورت هفته ای برگزار شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
3215* 6054* خبرنگار: محمدرسول ابراهیمی اسفدن * انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.