احمد توصیفیان روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رزن بیان کرد: تعهد اشتغال پیش بینی شده برای شهرستان رزن یک هزار و 286 نفر است که تاکنون طبق آمار تامین اجتماعی 883 فرصت شغلی ایجاد شده است.
وی گفت: سهم شهرستان رزن از اشتغال فراگیر در استان 218 میلیارد ریال است که 28 درصد مجموع سهمیه استان همدان را شامل می شود.
وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغال در چهار بخش پرداخت می شود افزود: یک هزار و 130 میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد مشاغل خرد، مشاغل خانگی و خود اشتغالی در استان پیش بینی شده است.
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان ادامه داد: از این میزان 200 میلیارد ریال برای ایجاد مشاغل خانگی، 230 میلیارد ریال برای مددجویان بهزیستی، 510 میلیارد ریال برای مددجویان کمیته امداد در نظر گرفته شده است.
توصیفیان اضافه کرد: بخشی از تسهیلات اشتغالزایی نیز توسط صندوق کارافرینی امید با نرخ کارمزد چهار درصد پرداخت می شود.
فرماندار رزن نیز گفت: قرار گرفتن نام این شهرستان در لیست مناطق کم تر توسعه یافته کشور و به دنبال آن اعمال معافیت های مالیاتی، کاهش قیمت زمین و تامین زیرساخت های لازم در شهرک های صنعتی از جمله بسترهای ایجاد شده برای ایجاد اشتغال در رزن است.
فتحعلی حسینی افزود: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در شرایط کنونی برای توسعه اقتصادی و شتاب دهی به فرایند تولید در شهرستان امری حیاتی است.
وی افزود: آموزش های فنی و حرفه ای تلفیقی از علم ، فن و هنر است و تربیت سرمایه انسانی ماهر یکی از ملزومات توسعه اقتصادی است.
فرماندار رزن گفت: اعتبار طرح های فراگیر در شهرستان رزن 218 میلیارد ریال است و از این میزان تاکنون هشت میلیارد و 760 میلیون ریال طرح به استان برای دریافت تسهیلات با سود چهار درصد معرفی شده است.
حسینی اظهار کرد: همچنین حدود 60 میلیارد ریال طرح در قالب این تسهیلات به بانک ها معرفی شده که شهرستان رزن رتبه سوم تصویب طرح های اشتغالزا را در استان دارد.
از ابتدای سال جاری تاکنون 10 هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در این استان پرداخت شده است که سه هزار و 100 میلیارد ریال آن از محل رونق تولید و هفت هزار و 500 میلیارد ریال آن از محل منابع داخلی بانک ها بوده است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.