مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران شعبه اردبیل گفت: در حمایت از زندانیان معسر و خارج شده از زندان و حمایت از اشتغال و کارآفرینی آنها تسهیلات کم‌بهره به این افراد پرداخت می‌شود. 
عقیل وکیلی در گفتگوی اختصاصی با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با احیای سنت الهی وقرآنی قرض الحسنه به عنوان یک روش نیکو از دیرباز مورد توجه مردم کشورمان به ویژه اهالی استان اردبیل بوده که این امر حکایت از اعتقادات راسخ مردم این خطه در کمک به همنوعان است. 
وی خاطرنشان کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در این مسیر پا نهاده و با تحقق اسلامیت در بانکداری برای رفع محرومیت‌ها نقش اساسی خود را انجام می‌دهد. 
مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل با اشاره به یک دهه فعالیت بانک قرض‌الحسنه مهرایران تصریح کرد: این بانک ده سال پیش در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که امکان اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در سیستم بانکی کشور به جز  تکالیف قانونی دولت برای مردم عادی به دلیل افزایش قیمت تمام شده پول برای بانک‌ها بسیارمشکل و محدود شده بود و یا امکانپذیر نبود. 
وکیلی افزود: بنابراین 10 بانک دولتی و بزرگ کشور در راستای حل این مشکل و فراهم آوردن امکان تامین نیاز مردم به صورت قرض‌الحسنه شروع فعالیت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را با اخذ مجوز قانونی و رسمی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با سرمایه اولیه 15هزار میلیارد ریال و به صورت ویژه و تخصصی صرفاً بر مبنای قرض‌الحسنه کلید زدند. 
وی ادامه داد: در طول 10 سال گذشته شعب این بانک به سرعت گسترش یافت و به تعداد540 شعبه در سراسرکشور رسیده است که از نظر تعداد شعب یازدهمین بانک کشور می‌باشد که در اقصی نقاط ایران گسترش یافته است. 
مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل ازاقدامات خوب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای مسئولیت اجتماعی و همکاری با ستاد دیه استان خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه عده‌ای ناخواسته و به دلایل جرائم غیرعمد و مشکلات مالی به زندان افتاده‌اند و خانواده‌های آنها نیز ازاین اتفاق با ازدست دادن سرپرست نان آوردچارآسیب شده‌اند که بانک وظیفه‌ خدمات‌رسانی برای این افراد را به نحو احسن انام می‌دهد. 
وکیلی افزود: بر همین اساس ضرورت دارد پس ازآزادی از زندان سرمایه لازم برای امکان اشتغال مجدد آنهاتامین شود که برای کمک به حل این مشکل بانک قرض‌الحسنه مهر  ایران باستاد دیه کشوری و استان در اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به این افراد به منظور اشتغال مجدد همکاری لازم را دارد. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همه  تسهیلات اعطایی بانک قرض‌الحسنه مهرایران در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی می‌باشد که در این میان گام‌های مثبتی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در باب اقتصاد مقاومتی برداشته شده است. 
مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل تصریح کرد: اگرچه تسهیلات این بانک ارقام خرر می‌باشد ولی با همین رقم ﺧرد که قرض‌الحسنه و کم‌بهره می‌باشد بسیاری از مشکلات خانواده‌ها که زمینه‌ساز آرامش روحی و اجتماعی آنهاست حل می‌شود که این موضوع اسباب موفقیت خانواده‌ها را در فعالیت اقتصادی‌شان فراهم آورند. 
وکیلی بیان کرد: در همین راستا با ایجاد اشتغال‌های کوچک منابع مالی برای خانواده‌ها حصول می‌شود که تمامی این‌ها در راستای فرمان مقام معظم رهبری در عمل به اقتصاد مقاومتی می‌باشد. 
وی گفت: بانک در اعطای تسهیلات اشتغالزایی کمیته حضرت امام (ره) و سازمان بهزیستی و ازدواج جوانان همکاری شایسته دارد به طوری که در سالجاری مبلغ 27   میلیارد ریال اعتبار برای کمیته امداد و مبلغ 4 میلیارد ریال به سازمان بهزیستی ومبلغ  11 میلیارد ریال به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اختصاص یافته است و در کنار این ارقام  برای ازدواج جوانان نیز مبلغ 76 میلیارد ریال پرداخت شده است. 
مدیر امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل اضافه کرد: در طرح ضربتی ازدواج که توسط  بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درماه‌های مرداد و شهریور سالجاری برای بانکها تکلیف شده بود نیز بانک قرض‌الحسنه مهرایران  100 درصد تعهدات خود را انجام و مورد تشویق بانک مرکزی قرار گرفت.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.