نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی اولویت اصلی مسئولان در منطقه به ویژه در شهرستان اهر را ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و سرمایه گذاری عنوان کرد. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، بیت الله عبدالهی در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان اهر یکی از دغدغه های اصلی این شهرستان را نبود اشتغال و اقتصاد پایدار برشمرد و افزود: تمام تلاش خود را در زمینه اشتغال و سرمایه گذاری انجام خواهیم داد و با افرادی که بخواهند در این راه سنگ اندازی کنند برخورد خواهیم کرد. 

وی اظهار کرد: اگر اولویت اصلی در منطقه درآمدزایی و رونق اقتصادی نباشد و اشتغال محقق نشود قطعاً سایر موارد در حوزه فرهنگی، اجتماعی نیز تحت الشعاع قرار خواهد گرفت و باید همه ما در تحقق امر اشتغال تلاش مضاعف کنیم تا منویات مقام معظم رهبری در امر اشتغال و سرمایه گذاری محقق شود. 

عبدالهی افزود: متأسفانه یکی از معضلات و مشکلات جامعه امروزی بخصوص قشر تحصیلکرده، مشکل اشتغال و بیکاری جوانان است و در برخی از خانواده ها دو سه نفر جوان تحصیل کرده بیکار وجود دارد و تلاش ما براین است که متناسب با ظرفیت های منطقه زمینه را برای سرمایه گذاری متقاضیان در زمینه های مختلف کشاورزی، معدنی، گردشگری و صنایع تبدیلی فراهم نکنیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی حمایت از سرمایه گذاران را یکی از اولویت ها و اهداف اصلی مسئولین ارشد شهرستان اهر برشمرد و افزود: هر سرمایه گذاری که بخواهد در این شهرستان سرمایه گذاری کند استقبال خواهیم کرد و آماده هر نوع همکاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی می باشیم. 

وی فرهنگ را اساس توسعه جامعه برشمرد و ادامه داد: اگر در جامعه ای فرهنگ نباشد اشتغال، تولید و سرمایه گذاری محقق نمی شود زیرا توسعه همه جانبه بدان معنی نیست که تمام فکر و کار خود را به مسائل اقتصادی و غیره معطوف کنیم بلکه اقتصاد و سرمایه گذاری در کنار توسعه مسائل فرهنگی امکان پذیر است و جز این امکان پذیر نیست. 

عبدالهی افزود: تمام تلاش مسئولان کشوری، استانی و شهرستان براین است که پروژه جاده اهر – تبریز را بصورت کامل در سال 97 به اتمام برسد و قطعاً این تلاش نتیجه خواهد داد چون یکی از موانع پیشرفت و توسعه شهرستان راه اهر- تبریز می باشد و در این راستا همه مسئولان یکصدا هستند تا این امر مهم محقق شود. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر نیز در ادامه این جلسه گفت: تاکنون در این شهرستان ۱۵ کانون فرهنگی و هنری ثبت‌شده ولی به دلیل مشکلات مالی اداره در تجهیز این کانون‌ها با مشکلات مهمی روبرو هستیم. 

مهدی زارعی افزود: در شهرستان اهر چهار انجمن عکاسی، ادبی، نمایش، هنرهای تجسمی و آموزشگاه آزاد هنری و سه موسسه قرآنی فعالیت دارند و در زمینه مطبوعاتی نیز نمایندگی ۵ نشریه، سه دکه مطبوعاتی ، هفت پایگاه اطلاع‌رسانی مجوزدار و ۲۷ خبرنگار فعال در اهر وجود دارد.

وی در رابطه با فعالیت‌های ادبی در اهر نیز گفت: دو کتابخانه عمومی در این شهرستان فعال می باشد و از ابتدای سال ۹۶تاکنون ۱۰ کتاب به چاپ رسیده و ۳ کتاب دیگر نیز در حال چاپ است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.