سیدعلی اکبر پرویزی روز چهارشنبه در مراسم نواختن زنگ جشن نیکوکاری در دبستان سما بیرجند افزود: در برنامه پنجم و ششم توسعه و در بودجه 96 تلاش شده با ایجاد اشتغال و کمک به نیازمندان از طریق واگذاری تسهیلات ارزان قیمت، آنان از مسیر دریافت کمک مستقیم از نهادهای حمایتی خارج شوند.
وی ادامه داد: همچنین تلاش می شود به نیازمندانی که پشت نوبت در نهادهای بهزیستی و کمیته امداد هستند از طریق اصلاح میزان یارانه کمک شود.
وی ادامه داد: هرچه قدر بتوانیم تولید و اشتغال را در جامعه افزایش دهیم کمک نهادهای حمایتی نیز کمتر خواهد شد که این حرکت باید در استان اتفاق بیفتد.
استاندار خراسان جنوبی به افزایش فرهنگ ایثار و انسان دوستی در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: باید شرایطی فراهم شود که مردم به همنوعانشان کمک کنند و در طول 38 سال گذشته مردم نوع دوستی خود را به اثبات رسانده اند.
پرویزی گفت: جمع آوری کمک به نیازمندان در مدارس به عنوان جشن نیکوکاری جنبه فرهنگ سازی و حساس کردن خانواده ها برای کمک به دردمندان و نیازمندان دارد.
وی اضافه کرد: علاوه بر بهزیستی، کمیته امداد، آموزش و پرورش و صدا و سیما که مستقیم برگزار کننده جشن نیکوکاری هستند باید تمامی دستگاه های اجرایی زمینه همکاری برای کمک به نیازمندان را داشته باشند.
وی اظهار کرد: مردم خراسان جنوبی در بسیاری از صحنه ها بویژه کمک به نیازمندان علی رغم مشکلات مالی پیشقدم هستند و امروز نیز قطعا در جشن نیکوکاری توجه ویژه خواهند داشت.
6054* خبرنگار و انتشاردهنده - مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.