'حیدر ایمانیان' شامگاه شنبه به خبرنگار ایرنا در آران و بیدگل گفت: افزون بر 2 میلیارد ریال در زمینه مشاغل خانگی به 31 نفر و مبلغ یک میلیارد و 450 میلیون ریال به 9 نفر در زمینه کسب و کارهای خرد پرداخت شده است.
وی افزود: 40 خانوار تحت پوشش بهزیستی در زمینه اشتغال خانگی و کسب و کار خرد این میزان تسهیلات کم بهره را با دوره بازپرداخت پنج ساله دریافت کردند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل همچنین از پرداخت 192 میلیون ریال حق بیمه خویش فرما به 15 مددجوی تحت پوشش از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و بیان کرد: حدود 131 میلیون ریال حق بیمه کارفرمایی نیز به 9 نفر پرداخت شده است.
او عنوان کرد: سازمان بهزیستی برای ایجاد اشتغال پایدار بسته حمایتی تعریف کرده که یکی از آنها پرداخت حق بیمه کارفرمایی است؛ بدین ترتیب که بهزیستی حق بیمه کارفرما را در صورت به کارگیری افراد معلول پرداخت می کند.
ایمانیان گفت: همچنین تسهیلات کم بهره 200 میلیون ریالی به ازای اشتغال هر مددجو به کارفرمایان پرداخته خواهد شد و هر کارفرما می تواند تا پنج نفر را در این چارچوب جذب کرده و از تسهیلات حمایتی بهره مند شود.
وی فراهم کردن زمینه های اشتغال و فعالیت مولد و پایدار جهت خدمت گیرندگان و توان خواهان تحت پوشش سازمان بهزیستی، حفظ کرامت انسانی، ایجاد امنیت اجتماعی، روانی، اقتصادی و خودکفایی نسبی جامعه هدف را از جمله دلیل های اعطای این بسته های حمایتی عنوان کرد.
به گفته رئیس اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل، 2 هزار و 100 نفر در حوزه توانبخشی و 180 نفر در حوزه اجتماعی تحت پوشش هستند.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت بیش از 103 هزار نفر در فاصله 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
خبرنگار: حسین منصوری فر ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.