به گزارش ایرنا محمد بشیری زاده روز یکشنبه در نشست شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان درمیان از دستگاه های متولی، دهیاران و شوراهای اسلامی خواست در راستای ثبت به موقع وقایع حیاتی تعامل بیشتری با اداره ثبت احوال داشته باشند.
وی گفت: بهره گیری نکردن از اسناد هویتی معتبر به ویژه در مناطق مرزی تبعات جبران‌ناپذیری به دنبال دارد و می تواند موجب بروز چالش های هویتی شود.
وی از ثبت احوال به عنوان حافظ مرزی های هویتی کشور و پایه‌گذار امنیت پایدار نام برد و افزود: امروز سازمان ثبت احوال به سمت ساماندهی هویت ملی حرکت کرده که تحولات اخیر در این سازمان همراه با رشد و توسعه فناوری نشان دهنده سازمانی پویا، تحول گرا و نظام مند است.
فرماندار درمیان صدور کارت شناسایی هوشمند ملی، شناسنامه مکانیزه و آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی را از مصادیق استقرار دولت الکترونیک در ثبت احوال ذکر کرد و گفت: سرعت بخشی به خدمات و بهره گیری از فناوری های روز در جهت خدمت مطلوب تر به مردم باید از اولویت ها کاری ثبت احوال باشد.
وی با اشاره به فاصله طولانی بخش قهستان تا مرکز شهرستان، استقرار دائمی نماینده ثبت احوال در این بخش به منظور افزایش رضایت مردمی از خدمات ثبت احوال را ضروری دانست.
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان درمیان هم گفت: در هشت ماه نخست امسال تعداد 754 واقعه ولادت در شهرستان به ثبت رسید که از این تعداد 416 نوزاد پسر و 338 نوزاد دختر هستند و نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد کاهش را نشان می دهد.
محمدحسن محمدزاده با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 201 واقعه وفات در شهرستان به ثبت رسیده است ادامه داد: از این تعداد 46 واقعه در مناطق شهری و مابقی در نقاط روستایی به ثبت رسید.
شهرستان درمیان با 57 هزار نفر جمعیت و پنج هزار و 797 کیلومتر مربع وسعت از شمال به شهرستان قاینات، از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*3028*
خبرنگار: حکیمه مصطفایی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.