سید علی آقازاده در پیامی که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفته، بیان کرده است: سوم دی ماه، سالگشت صدور اولین سند هویتی ایرانیان است.
وی در بخشی دیگر از این پیام عنوان کرده است: نامگذاری این روز به عنوان روز ملی ثبت احوال، فرصتی است مغتنم به منظور تبیین تلاش های خدمتگزاران این عرصه که همواره منشأ خدمات و تحولات چشمگیری در ایران اسلامی بوده‌اند.
استاندار مرکزی بیان کرده است: اکنون که نزدیک به یک قرن از روز سوم دی ماه 1297 در ایران سپری می شود ، سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی ایرانیان و یکی از کلیدی ترین نهادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در امور حاکمیتی و برنامه‌ریزی‌های کلان به شمار می‌رود و در سال های اخیر با بهره گیری از فناوری های نوین و دانش پیشرفته، نقش موثری در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز کشور ایفا کرده است.
استاندار مرکزی عنوان کرده است: ثبت احوال ابزاری راهبردی در تحقق دولت الکترونیک است و حرکت در مسیر صدور کارت شناسایی هوشمند ملی ، صدور شناسنامه رایانه ای افراد بالای 15 سال ، آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی و ایجاد پایگاه اطلاعات جمعیتی بیانگر نقش مهم ثبت احوال در استقرار دولت الکترونیک است.
استاندار مرکزی خاطر نشان کرده است: اینجانب ضمن گرامیداشت روز ثبت احوال از تلاش های یاوران ثبت و ثبت یاران که در بروز رسانی آمارها برای تدوین بهتر برنامه ها به یاری آمده اند و همچنین از زحمات کارکنان پرتلاش و خدوم ثبت احوال استان تقدیر و تشکر نموده ، موفقیت روز افزون همه فعالان این عرصه را از درگاه خداوند متعال مسالت می نمایم.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای یک میلیون و 429 هزار و 475 نفر جمعیت است و این استان با میانگین سن 31 و نیم سال سومین استان پیر کشور است.
3005/3075/ خبرنگار: معصومه صفری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.