به گزارش ایرنا علیرضا نصرآبادی روز چهارشنبه در جلسه آغازین این طرح در شهرستان نهبندان افزود: این طرح در محدوده جغرافیایی شهر شوسف تا مزار سید علی نهبندان و در 15 روستا اجرا می شود.
وی با بیان اینکه اجرای طرح ترسیب کربن از طرحهای بسیار مهم و موفق در جلب مشارکت مردم در فرآیند بیابانزدایی، تثبیت عرصه های منابع طبیعی و ماندگاری در مناطق روستایی محسوب می شود، گفت: احیای مراتع و بیابان‌ها، تثبیت شن‌های روان، کاشت گونه‌های مقاوم به خشکی، راه اندازی صنایع کوچک و زودبازده و طرح های خوداشتغالی از جمله مزایای طرح بین المللی ترسیب کربن است.
فرماندار نهبندان هم افزود: حفاظت و صیانت از منابع طبیعی ضروری است چرا که منابع طبیعی میراثی گرانبهایی است که به ما رسیده و بایستی به نسلهای آینده منتقل شود.
علی اصغر نظافت با بیان اینکه 2 دهه خشکسالی در شهرستان بسیاری از تنظیمات طبیعی و محیطی را دگرگون ساخته است، یادآور شد: امید است با همدلی و مشارکت تمامی دستگاههای متولی شاهد تسریع بخشی در اجرای این طرح و اثرات سازنده و مثبت آن باشیم.
نهبندان مرکز این شهرستان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
شهرستان نهبندان با بیش از 59 هزار نفر جمعیت و 26 هزار کیلومترمربع مساحت از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*6054*خبرنگار- حکیمه مصطفایی* انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.