به گزارش ایرنا مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی روز پنجشنبه در بازدید از روند اجرای این طرح گفت: فاز یک این طرح در پنج روستای شوسف، سهل آباد، چاهداز، فیروزآباد و مزار سیدعلی شهرستان نهبندان با یک میلیارد و ٩٠٠ میلیون تومان اعتبار ملی و استانی اجرا می شود.
علیرضا نصرآبادی افزود: این طرح در نهبندان که با نهال کاری شروع شده، 150 هزار هکتار از محدوده جغرافیایی شهر شوسف تا مزار سید علی را زیر پوشش قرار می دهد.
وی بیان کرد: برای سایر نقاط استان نیز مجوز اجرای چهار طرح دیگر در عرصه های بیابانی و مناطق شهرستان های های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه اخذ شده که بزودی اجرایی خواهد شد تا بدین ترتیب تعداد طرح بین المللی ترسیب کربن خراسان جنوبی به هشت طرح در حال اجرا برسد.
به گزارش ایرنا پرورش مرغ بومی، تولید عرقیات گیاهی، بسته بندی محصولات کشاورزی، احیای صنایع دستی، جایگزینی سوخت های خورشیدی و پاک به جای فسیلی از جمله اقداماتی است که در این طرح پنج ساله در شهرستان نهبندان اجرا می شود.
کاهش گازهای گلخانه ای جو زمین، ایجاد و توسعه فضای سبز جنگلی و مرتعی، شغل پایدار برای توانمندسازی جوامع محلی و روستایی از جمله اهداف طرح ترسیب کربن است که با همکاری سازمان های بین المللی در استان های دارای مناطق بیابانی در دست اجراست.
شهرستان نهبندان با بیش از 59 هزار نفر جمعیت و 26 هزار کیلومترمربع مساحت از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.
نهبندان مرکز این شهرستان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7216*3028*
خبرنگار: ابوذر تاجری * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.