محمد جهانبین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان سه میلیارد و 500 میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی با کارمزد 10 درصد و اولویت تولید زنجیره گوشت قرمز و اشتغالزایی پرداخت شده است.
وی بیان کرد: همچنین در سال جاری هفت میلیارد ریال تسهیلات از محل مدیریت بحران برای جبران خسارت خشکسالی برای عشایر شهرستان نهبندان مصوب و تاکنون از این محل چهار میلیارد ریال تسهیلات به عشایر پرداخت شده که زمان بازپرداخت این تسهیلات پنج ساله با کارمزد چهار درصد است.
وی گرانی علوفه در فصل زمستان را از مشکلات عشایر نهبندان ذکر کرد و گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر عشایر مجبور هستند دام خود را به صورت دستی تغذیه کنند که گرانی علوفه هزینه های سنگینی به عشایر تحمیل می کند.
مدیر امور عشایری نهبندان اظهار کرد: برای کاهش اثرات خشکسالی بر عشایر در سال جاری 250 تن جو مدت دار خریداری شده که به زودی بین عشایر شهرستان توزیع می شود و تلاش ما بر این است تا پایان امسال جو بیشتری خریداری و توزیع شود.
سه هزار و 193 خانوار عشایری در شهرستان نهبندان زندگی می کنند که بیش از 180 هزار راس دام را در این منطقه مرزی پرورش می دهند.
بهلولی، محمودی، کرده ای، اردونی، جمال زهی، یوسف زهی، آخوندی، نخعی و نوری از جمله اقوام عشایر نهبندان هستند که به مناطق ییلاقی تگ سهلو، دشت شورآب میان کوه، کوه باران، دشت چاهداشی و میغان کوچ می کنند.
نهبندان مرکز این شهرستان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
شهرستان نهبندان با بیش از 59 هزار نفر جمعیت و 26 هزار کیلومترمربع مساحت از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*3028*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.