محمد جهانبین روز شنبه به ایرنا، افزود: این تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی و مدیریت بحران پرداخت شد، زمان بازپرداخت این تسهیلات پنج ساله با کارمزد چهاردرصد است.
وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات در مرحله بعدی در دستور کار قرار دارد.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال 12هزار متر مکعب آب برای 500 خانوار عشایری شهرستان ارسال شده است.
وی بیان کرد: این مقدار آب به صورت دیون حمل شده است، در زمینه ارسال آب برای عشایر با کمبود اعتبار مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه در 9 ماهه گذشته 2 هزار تن نهاده‌های دامی بین عشایر شهرستان توزیع شده است، افزود: از این مقدار 420 تن به صورت مدت دار بوده است.
به گزارش ایرنا، جهانبین عنوان کرد: همچنین از ابتدای امسال یک هزار و 100 کیلومتر از راه‌های عشایری شهرستان مرمت شد که این مقدار نیز به صورت دیون انجام شد.
به گفته وی از ابتدای امسال 24 هزار راس دام و 150 نفر از عشایر شهرستان توسط تعاونی مرزنشینان شهرستان بیمه شدند.
بهلولی، محمودی، کرده ای، اردونی، جمال زهی، یوسف زهی، آخوندی، نخعی و نوری از جمله اقوام عشایر نهبندان است که به مناطق ییلاقی تگ سهلو، دشت شورآب میان کوه، کوه باران، دشت چاهداشی و میغان کوچ می کنند.
نهبندان مرکز این شهرستان در 200کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
شهرستان نهبندان با بیش از 59 هزار نفر جمعیت و 26 هزار کیلومترمربع مساحت از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.
این شهرستان با 140 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان در جنوبی ترین نقطه خراسان جنوبی در ناحیه بیابانی، تقریبا خشک و کم آب استان قرار دارد.
نهبندان به دلیل وجود راه های اصلی و درجه یک و قرار داشتن در مجاورت استان های کرمان و سیستان و بلوچستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
همچنین نزدیکی به پاکستان و افغانستان و بنادر جنوبی ایران به ویژه چابهار و قرار گرفتن بر سر راه های مهم بازرگانی شرق ایران اهمیت زیادی دارد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.