حمیدرضا صولتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس قانون مجلس شورای اسلامی در هر شهرستان یک شرکت تعاونی توسعه و عمران با مشارکت حداقل نیم درصد از مردم آن شهرستان تشکیل می‌شود.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه اینگونه تعاونی‌ها رانت‌زا هستند و سود بالایی را به دنبال دارند، حداقل نیم درصد جمعیت شهرستان که براساس آمار سال 95 باید 253 نفر در این تعاونی عضو شوند و سرمایه 300 میلیون تومانی داشته باشند.
سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس گفت: بعد از تشکیل این تعاونی تمامی پروژه‌های سطح شهرستان که در قالب ترک تشریفات انجام می‌شود باید به صورت ترک تشریفات به این تعاونی واگذار شود.
وی ارزش هر سهم را 15 هزار تومان اعلام کرد و افزود: حداقل سهام قابل خرید برای هر نفر 10 سهم و حداکثر 100 سهم است و شرکت‌ها و موسسات خصوصی نیز می‌توانند از این تعاونی سهام خرید کنند.
صولتی با اشاره به اینکه اشتغال در این تعاونی‌ها منوط به عضویت در شرکت تعاونی است بیان کرد: سرمایه این تعاونی در پایان هر سال مالی توسط کارشناسان رسمی دادگستری برآورد و سود آن بین اعضا با تصویب مجمع توزیع می‌شود.
وی گفت: این شرکت می‌تواند نقش هلدینگ داشته و در زیرمجموعه خود تعاونی‌های دیگری را ایجاد و در پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری شهرستان نیز مشارکت کند.
وی تصریح کرد: تاکنون در 70 شهر کشور اینگونه از تعاونی‌ها تشکیل شده که موفقیت‌ های زیادی در عمران و آبادانی شهرها داشته و سود قابل قبولی را نیز برای اعضای خود به دنبال داشته است.
صولتی از مردم شهرستان فردوس خواست با خرید سهام و مشارکت در عمران شهری، بستر اشتغال جوانان را مهیا کنند.
9865*3028* خبرنگار- اعظم جمالی * انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.