به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلی المهدی (عج) افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هر وقت این سه عنصر با هم هماهنگ شدند پیروزی کسب کردیم و امروز در سطح گستره تری نتیجه داده است.
وی گفت: عنصر اول عنصر دیانت، ایمان و تقواست که توسط جوانان مومن، غیور و باورمند مانند شهید حججی ها این حماسه را آفریدند، از جانشان گذشتند و باور داشتند.
خطیب جمعه بیرجند یادآور شد: عنصر دیانت، ایمان و تقوا از ابتدای انقلاب برای ما ارزشمند بوده و حماسه آفریده است لذا دشمن در فضای مجازی تمام سرمایه گذاری خود را بر تضعیف ایمان دینی مردم متمرکز کرده چون عنصر اصلی پیروزی های ملت ما در داخل و سطح منطقه ایمان و باور به ارزش های ناب قرآن و اهل بیت (ع) است که این باید پیوسته تقویت شود.
وی افزود: عنصر دوم رهبری و زعامت عالی نایب عام امام زمان (عج) مقام معظم رهبری است که با درایت، بصیرت و شجاعت و به موقع اقدام کردند و مردم را به این سمت دعوت کردند و دستور مقابله با این فتنه گران را دادند.
حجت الاسلام مختاری سومین عنصر را ایجاد اتحاد دوباره برشمرد و گفت: اتحاد همیشه میوه شیرین پیروزی را با خود همراه داشته است اتحاد ملت ما، انقلاب را پیروز کرد، اتحاد مردم با باورهای دینی و در سایه رهبری رهبر انقلابی و آسمانی جنگ را به پایان برد و یک وجب از خاکمان را به دشمن ندادیم، همه موفقیت های 40 سال گذشته نتیجه دست به دست دادن باور مردم همراه با اتحاد و ایمان آنان بوده است.
وی بیان کرد: امروز اتفاق خوشایندی که در تجربه پیروزی بر داعش افتاد این بود که این اتحاد فراملی شد از لبنان، سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان و غیره همه دوستان اهل بیت متحد شده و زیر پرچم مقام معظم رهبری جمع شدند و پوزه استکبار را به خاک مالیدند.
امام جمعه موقت بیرجند گفت: دنیای استکبار پیش بینی کرده بود 30 سال فتنه داعش را در منطقه نگه دارد و کشورهای اسلامی را نابود کند اما مقاومت و ایستادگی نه مذاکره سبب شد طی چهار سال فتنه 30 ساله داعش ریشه کن شود.
وی با گرامیداشت هفته بسیج افزود: شجره طیبه بسیج در تاریخ انقلاب پیوسته میوه های شیرینی به ملت را هدیه کرده و اکنون بعد از 40 سال جهانی و الگوبرداری شده و نخستین بار پیروزی شیرینی در سطح منطقه رخ داده است.
وی اظهار کرد: همه ما بالقوه بسیجی و آماده جانفشانی برای راه اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) هستیم.
خطیب جمعه بیرجند گفت: گروه تکفیری داعش در صحنه میدانی نابود شد و کم کم از زوایای پنهان و به صورت غیر میدانی در گوشه و کنار هم اگر بخواهند ظهور داشته باشند با هوشیاری و بیداری ملت های منطقه و همت مدافعان حرم رو به اضمحلال خواهند رفت.
وی اظهار کرد: این پیروزی بزرگ جبهه مقاومت را به امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام به ویژه مرجع هوشیار و بیدار عراق حضرت آیت الله سیستانی تبریک عرض می کنیم.
وی با اشاره به اینکه این پیروزی پیام های زیادی دارد گفت: اولین پیام آن به ملت های منطقه، ملت های اسلامی و برادران اهل سنت در داخل و خارج از کشور در آستانه هفته وحدت است.
حجت الاسلام مختاری افزود: ملت های اسلامی برادران اهل سنت در این 40 سال به ویژه در این اقدامات اخیر باید به خوبی دوست و دشمن خود را شناخته باشند، دوست آنها آمریکایی نیست که داعش را به جان مردم مسلمان کشورهای مختلف انداخت.
وی عنوان کرد: دوست آنها اسرائیلی نیست که از داعش حمایت کرد، آل سعودی نیست که مزدورانه مجری عوامل و فرامین شیطانی استکبار و صهیونست شد، اینها دشمنان اسلام و مسلمین هستند.
وی گفت: برادران اهل سنت باید این را به خوبی درک کنند خدمتی که آل سعود به استکبار کرد در طول تاریخ هیچ مسلمان نمایی نکرده است از طرفی مردم دنیا را به اسلام بدبین کردند اروپا، غرب و آمریکا در مقابل موج اسلام گرایی عاجز مانده بود اما یکسری انسان های متعصب و مزدور جنایت های زیادی کردند که این اسلام صهیونیستی بوده و با اسلام واقعی هیچ میانه ای ندارد.
امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: برادران اهل سنت بعد از 40 سال اکنون باید بفهمند دوست واقعی آنها جمهوری اسلامی ایران و دوستداران اهل بیت (ع) است، هرجا در دنیای اسلام گره ای بوده توسط جمهوری اسلامی ایران باز شده، عربستان فقط گره بر گره افزوده و به دشمن خدمت کرده است.
وی یادآور شد: در آستانه هفته وحدت برادران اهل سنت عاقلانه و مومنانه با دوستداران اهل بیت باشند، ما با اینها یک محور قرآنی مشترک داریم، محبت اهل بیت یک واجب قرآنی است که شیعه و سنی قرار می دهند.
وی گفت: بیایید بر اساس مودت اهل بیت دور هم جمع شویم، گول دشمنان آل سعود را نخورند، در زمین دشمن بازی نکنند چرا که این حوادث همه را بیدار کرد و امروز جا دارد دنیای اسلام با این اتفاق مبارک همه با هم علیه محور غربی و استکباری آمریکا و اسرائیل و علیه ارتجاع عرب متحد شوند تا دنیای اسلام با اتحاد و انسجام ریشه دشمن را از جا برکند.
امام جمعه موقت بیرجند افزود: پیام دوم به دوستان داخلی است که هنوز دل در گرو دشمن دارند و برای آنها دل می سوزانند و به دنبال این هستند که خصومت های دشمن مستکبر و وحشی مثل آمریکا را با لبخند و مذاکره جواب بدهند.
وی گفت: برخی هنوز گاهی در فضای مجازی گلایه دارند چرا علیه آنها شعار می دهیم، این پیروزی یک پیام روشن برای اینها داشت اینکه راه عزت ما تقویت ایمان، وحدت، حمایت و گرد هم آمدن بر محور ولایت فقیه و پیروی از فرامین رهبری، مقاومت و ایستادگی است نه مذاکره و لبخند، چراکه مذاکره نمی توانست اینگونه داعش را نابود کند.
وی عنوان کرد: همه کسانی که داخل هستند باید توجه کنند ملت ما اگر شعار مرگ بر آمریکا می دهند این شعار نتیجه فتنه های آمریکاست نه اینکه به خاطر این شعار آنها دشمن ما شده اند.
مختاری گفت: آمریکا از مرداد 1332 تاکنون قبل از انقلاب با تهدید، استعمار و ضعیف کردن ملت ما با حاکم کردن یک دولت دست نشانده و بعد از انقلاب با فتنه های مختلف و ریخت خون هزاران شهید کشور، با تحریم های ظالمانه، فتنه داعش و غیره عملا به دنبال مرگ ما بوده است.
وی بیان کرد: دایه های مهربان تر از مادر باید بفهمند که آمریکا داعش را برای ما ساخته بود، سوریه و عراق مقدمه ای برای نفوذ به کشور ما بود، اگر داعشی ها موفق می شدند سوریه و عراق را بگیرند و پای آنها به داخل کشور باز می شد دوستان داخلی نادان می فهمیدند برای این دولت بی رحم باید خواستار مرگ شد.
مختاری گفت: اگر دولت آمریکا یک دولت منصف بود باید از این فرصت برای ایجاد تعامل و دوستی قدم بر می داشت اما مذاکرات به خوبی نشان داد آنها لذت های شوم زیادی دارند و با موجودیت ما مشکل دارند.
وی افزود: پیام بعدی به شیعیان بی تفاوت و سکولار است که تصور می کنند می توانند بدون عشق به خدا و اهل بیت در این دنیا زندگی کنند اگر جمهوری اسلامی نبود داعشی ها که تا چند کیلومتری بغداد آمده بودند و شیعیان نمی توانستند 20 میلیون زائر پیاده در اربعین داشته باشند.
وی اظهار کرد: شیعیان بیدار شوند، اگر عزت اسلام، قرآن و انقلاب را می خواهیم همه باید با اتحاد و وحدت نگذاریم دشمنان آسیبی به ما بزنند، دوستان بیدار و هوشیار باشند همه موظفیم از کسی که پرچم عزت، عظمت و استقلال شیعه را بر دست دارد حمایت کنیم.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7557*3028*خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.