به گزارش ایرنا حجت الاسلام مرتضی بیگدلی در خطبه های این هفته نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر افزود: مجلس سنای آمریکا قانون تحریم های غیرهسته ای را مطرح کرده که تصویب آن نیز دور از انتظار نیست.
وی افزود:در صورتی که این طرح تصویب شود علاوه بر تحریم های قبلی تحریم های جدیدی نیز اضافه خواهد شد و این بدان معناست که آمریکا قصد یک جانبه کردن برجام را دارد.
وی اضافه کرد:اگر مسئولان کشورمان نتوانند سیاست جدیدی در پیش گیرند کشور باید زیر بار تحریم های بیشتری نیز برود و با این موضوع ممکن است تصور شود افرادی در کشور وجود دارند که با اعمال تحریم های جدید مشکلی ندارند.
امام جمعه موقت دزفول در فراز دیگری از خطبه های این هفته سالروز شهادت امام علی (ع) را تسلیت گفت و افزود:شب قدر شب رحمت و سلام، آرامش و طلب عافیت است که باید از این شب بزرگ بیشترین استفاده معنوی را ببریم.
حجت الاسلام بیگدلی 27 خرداد روز جهاد کشاورزی را نیز گرامیداشت و گفت:سربازان جهاد سازندگی با فرمان امام خمینی (ره) توانستند خدمات ویژه ای در مناطق روستایی انجام دهند و شیرینی جمهوری اسلامی را به کام محرومان جامعه بچشانند و با تامین برخی نیازهای مستمندان عدالت اجتماعی را برقرار کنند.
وی همچنین سالروز شهادت دکتر چمران و سالروز تاسیس تبلیغات اسلامی را نیز گرامیداشت.
امام جمعه موقت دزفول در بخش دیگری از خطبه های این هفته نمازجمعه به منافع ملی نیز اشاره کرد و گفت:در مدیریت کشور باید از تجرییات 37 سال گذشته نیز استفاده کرد زیرا برای عبور از راه پرخطری که در پیش داریم به تجربه های گذشته نیاز داریم.
حجت الاسلام بیگدلی ادامه داد: نباید زیر پرچمی که دشمن برایمان طراحی کرده برویم بلکه همه چیز باید در داخل کشور و طبق منافع ملی طراحی شود.
وی افزود:برای حفظ منافع ملی باید مولفه های انقلابی بودن، التزام به اسلام،استکبار ستیزی ، ایرانی بودن و استقلال فرهنگی را مدنظر داشت.
وی بیان کرد:مسئولان در تمام مسایل زندگی و حوزه های مختلف باید استقلال فرهنگی را مدنظر قرار دهند و این موضوع در برنامه ریزی و تصمیم گیری ها باید محور قرار گیرد.
خطیب جمعه دزفول در نظر گرفتن عمق تاریخی و ایرانی بودن را از دیگر مولفه های منافع ملی مطرح کرد و افزود:ایرانی هیچ گاه زیر بار ظلم و ستم نرفته چرا که منشا پیشرفت های علمی فراوانی بوده و در برخی موارد منبع قدرت می باشد.
وی در ادامه روز قدس را مظهر و نماد وحدت در برابر اجنبی ها دانست و گفت:مسلمانان در این روز بزرگ وحدت خود را به جهان نشان خواهند داد.
7278/ 6037
خبرنگار: رقیه کردی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.