عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تاکید بر اینکه تحریم های جدید آمریکا علیه ایران نقض برجام است، خواستار گزارش این موضوع به کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ از سوی کشورمان شد.

به گزارش جماران، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در واکنش به تحریم یک مقام و سازمان قضایی ایران توسط آمریکا و تمدید تحریم‌های حقوق بشری اتحادیه اروپا علیه کشورمان، اظهار داشت: هر گونه تحریم جدید ایران، نقض برجام است.

وی در توضیح این موضوع افزود: یکی از شرایطی که در برجام پیش‌بینی شد، این بود که تحریم‌های جدیدی ایجاد نشود، چراکه تحریم‌های جدید مانع از آن می‌شود که جمهوری اسلامی از ظرفیت‌های آزاد شده در نتیجه برجام استفاده کند؛ بر این اساس، این تحریم‌ها که تحت عناوین مختلف از جمله حقوق بشر مطرح می‌شود، نقض برجام است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران باید گزارش این موارد را به کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ ارائه دهد و تا اواسط اردیبهشت نیز منتظر باشیم تا ببینیم تصمیم اصلی ترامپ برای «تداوم تعلیق تحریم‌ها» چگونه خواهد بود.

فلاحت‌پیشه درباره علت ادامه یافتن روند تحریم‌های ضد ایرانی با گذشت یک سال و نیم از اجرای برجام، اظهار داشت: تلاش دولت ترامپ بر این بود که برجام به هم بخورد و اگر هم نتوانند آن را به هم بزنند، حداقل اجرای آن را با دشواری مواجه کنند؛ به همین دلیل سعی آنها بر این است که در هر جا می‌توانند بر سر راه منافع ایران در برجام مانع ایجاد کنند.

وی همچنین با اشاره به دریافت گزارش پنجم وزارت امور خارجه از روند سه ماهه اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: باید این گزارش نیز بررسی شود؛ اعتقاد من این است که جمهوری اسلامی ایران با یک نگاه ظریف و تفکیکی باید سیاست‌های آمریکا و دیگر طرف‌های دخیل در برجام را رصد و پیگیری کند و با همه اینها باید بر اساس تصمیمی که آمریکایی‌ها در اردیبهشت ماه می‌گیرند، نسبت به ادامه برجام تصمیم‌گیری کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.