به گزارش ایرنا ساخت این بیمارستان به عنوان بزرگترین پروژه درمانی خراسان جنوبی سال 1384 مصوب و عملیات ساخت آن سال 86 در زمینی به مساحت 22 هزار مترمربع در هفت طبقه آغاز و پس از 10 سال انتظار مردم، فعالیت این بیمارستان از اسفند سال گذشته شروع شد.
در حال حاضر 13 بیمارستان در این استان خدمات ارائه می کنند که 11 بیمارستان با 920 تخت فعال زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هستند.
دکتر کاظم قائمی امروز - دوشنبه - در نشست خبری افزود: 100 درصد تجهیز بیمارستان رازی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین شده است.
وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برخی بخش های بیمارستان رازی فعال و به بیماران خدمات لازم ارایه می شد که به زودی با بهره برداری کامل بیمارستان بسیاری از نیازهای مردم رفع می شود.
وی بیان کرد: در حال حاضر دستگاه سی تی اسکن بیمارستان رازی آماده بهره برداری است که با آغاز به کار این دستگاه در 2 شیفت صبح و عصر به مردم خدمات ارایه خواهد شد.
به گزارش ایرنا قائمی اظهار کرد: دستگاه آنژیوگرافی قلب و مغز نیز وارد بیمارستان شده و در حال آزمایش است که هفته آینده به طور کامل به بهره برداری می رسد.
وی عنوان کرد: همچنین در بخش جراحی بیمارستان رازی تا 2 هفته آینده جراحی داخل شکم نیز انجام خواهد شد و در حال حاضر نخستین بار در استان اعمال جراحی فک و صورت در بیمارستان رازی بیرجند انجام می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه این دانشگاه وظیفه سلامت مردم را بر عهده دارد گفت: مبنای کار دانشگاه با بیمارستان های غیر دانشگاهی و خصوصی بر پایه تعامل است و این را تضمین می کنیم.
وی ادامه داد: بیمارستان ها و مراکز درمانی غیر دانشگاهی می توانند پزشکان متخصص که هیچگونه تعهدی به دانشگاه علوم پزشکی ندارد را به خدمت بگیرند.
قائمی گفت: امید است با سیاست های جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای توزیع نیروی متخصص در بیمارستان های غیر دانشگاهی نیز دست ما باز شود همچنان که تاکنون کمک های فراوانی از سوی دانشگاه برای راه اندازی اینگونه بیمارستان ها شده است.
وی با اشاره به طلب 134 میلیارد تومانی این دانشگاه از سازمان های بیمه گر یادآور شد: این در حالیست که پرسنل و پزشکان مجموعه علوم پزشکی نیز حدود 90 میلیارد تومان بدهکار هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: وزارتخانه قول مساعد داد تا پایان آبان ماه جاری وجه قابل توجهی به استان پرداخت کند اما پزشکان و پرسنل بدانند اعتبارات هزینه شده در پروژه های عمرانی دانشگاه به هیچ وجه از محل امور مالی دانشگاه تامین نمی شود.
وی با تاکید بر اینکه یک ریال از نقدینگی علوم پزشکی بیرجند صرف هزینه های عمرانی نمی شود گفت: ماهانه 12 میلیارد تومان برای پرداخت حق کار پرسنل و پزشکان مجموعه دانشگاه نیاز است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028*خبرنگار - رقیه محمدی* انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.