علیرضا باقری دوشنبه شب در گفت وگو با ایرنا افزود: باتوجه به اینکه سن این بیمار مرگ مغزی زیر 20 سال و مناسب اهدا بود با رضایت خانواده این بیمار، با مسئول واحد پیوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هماهنگی های لازم برای برداشت قلب اهدایی انجام شد.
وی با تسلیت به خانواده داغدار ترخان و قدردانی از اقدام خیرخواهانه آنان اضافه کرد:بدلیل حساسیت برداشت و پیوند قلب باید در کمترین زمان ممکن انجام شود، برهمین اساس یک گروه ویژه جراحی برای برداشت قلب دروزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بوشهر اعزام شدند.
باقری ادامه داد: همچنین تیم پیوند اعضا نیز از شیراز برای برداشتن کبد و 2 کلیه اهدایی این بیمار مرگ مغزی به بوشهر اعزام شد.
وی یادآورشد: با تلفیق این 2 تیم کار برداشت اعضا ساعت 17:45 بعد از ظهر امروز در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر با موفقیت انجام و قلب اهدایی پس از برداشت برای پیوند به تهران و کبد و کلیه ها نیر به شیراز منتقل شد.
باقری گفت: با برداشت این اعضا به چهار نفر از بیماران نیازمند پیوند عضو، جان دوباره بخشیده می شود.
رئیس مرکز فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت:برای سومین بار درکشور است که قلب بیمار مرگ مغزی از یک استان برداشت و برای پیوند به استان دیگری منتقل می شود.
وی با بیان اینکه در سال 95 اعضای بدن 12 نفر به علت مرگ مغزی در استان بوشهر به بیماران نیازمند پیوند داده شد، افزود: این هشتمین اهدا عضو در این استان در سالجاری است.
6047/6045** خبرنگار: موناعیدان*انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.