به گزارش ایرنا، محمد 'ازمل' روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال نسبت به سال گذشته در اعتباربخشی بیمارستان‌های کشور تغییرات اساسی رخ داده است.
وی اضافه کرد: در این ارتباط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تمرکز بر خدمات بالینی و وظیفه محوری را به‌ جای بخش محوری، نتیجه گرایی را به ‌جای مستند گرایی و توجه و تمرکز خاص بر برنامه‌های بهبود کیفیت و ایمنی بیمار تعیین کرده است.
ازمل، با بیان اینکه اعتباربخشی به‌عنوان الگوی مناسب و علمی مدیریتی می‌ تواند راهگشای مدیران در اداره بیمارستان‌ها باشد، اضافه کرد: فرایند ارزیابی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس در سه روز با حضور ارزیابان وزارت بهداشت در اردیبهشت ‌ماه سال جاری صورت گرفت و استانداردهای ملی اعتباربخشی ملی بیمارستانی کشور موردبررسی و ارزیابی قرار گرفت.
وی گفت: ارزیابان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی استانداردهای اعتباربخشی را در هشت محور، 248 استاندارد و 903 نسخه به‌صورت کیفی و تخصصی در بیمارستان شهدای خلیج ‌فارس بوشهر بررسی کردند که این مرکز با استقرار استاندارد‌ها و کسب امتیازات لازم موفق به اخذ گواهی درجه‌ 1 کیفی بیمارستانی در کشور شد.
مدیر بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر گفت: این مرکز برای تحقق رسالت اصلی خود تمام تلاش‌هایش را برای بهبود کیفیت خدمات و ایمنی بیمار به کار خواهد بست و از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند و معتقدیم راه زیادی در پیش داریم و هنوز کارهای زیادی باید انجام دهیم و این روند استمرار یابد تا با یاری خداوند بتوانیم خدمات بهتر و مؤثرتری با مشارکت تمام ذینفعان ارایه کرده و گام مؤثری در جهت ارتقای سلامت بیماران و جامعه برداریم.
اعتباربخشی فرآیندی است که به‌صورت سالانه سطح عملکرد مراکز درمانی را با استانداردهای تعیین‌شده مقایسه می‌کند که در این فرایند نبود انطباق‌ها را کشف و بر آن اساس تصمیم و قضاوت صورت می‌گیرد و بر اساس میزان تحقق استانداردها درنهایت به اعطای گواهی و رتبه به بیمارستان‌ها می‌شود.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.