محمد دهقانی فیروزآبادی شامگاه یکشنبه درباره سفید شدن وضعیت شهرستان زیرکوه به همراه ۱۳۱ شهرستان دیگر کشور گفت: کار جدیدی که در سطح کشور انجام می‌شود و امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد، بهتر است بگوییم شهرستان‌ها را به کم خطر، خطر متوسط و پرخطر تقسیم‌بندی کردند که شامل رنگ‌های قرمز، زرد و سفید است.

وی افزود: اصطلاح کم خطر شاید بهتر باشد برای اینکه یک ملاکی را تعریف کردند که براساس آن ملاک تعداد مثبتی که بیمار تا الان آنجا بوده، نیست بلکه ملاک این است که در شهرستان‌های ما در صورتی که در ۱۴ روز گذشته به طور متوسط روزانه بیشتر از یک مورد مبتلا به بیماری تنفسی چه مشکوک چه مثبت، بستری شده باشد آن شهرستان دیگر کم خطر نیست و خطر متوسط یا پرخطر می‌شود. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند بیان کرد: بنابراین ملاک تعداد مثبت‌هایی نیست که شناسایی می‌شوند بلکه بحث بستری بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی است.

وی گفت: این ملاکی است که در کشور تعریف شده و براساس آن شهرهای مختلف کشور را به سه گروه تقسیم‌بندی کردند ولی این تقسیم‌بندی ثابت نیست و متغیر است بنابراین ممکن است چند روز دیگر بررسی کنند و شهرستان زیرکوه در سطح زرد یا قرمز قرار گیرد و شهرستان‌های دیگر جابه جا شوند. 

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: مهم این است که مردم عزیز استان بدانند هنوز خطر کرونا از ما رفع و دفع نشده و قطعا اگر رعایت نکنیم، شرایط ما حاد خواهد شد.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۴ مورد آزمایش جدید انجام شده که ۲۳ مورد مربوط به بیماران بستری در بخش‌های بیمارستان‌های استان بوده که هیچ مورد مثبتی از بین آنها شناسایی نشده و ۶۱ مورد سرپایی بوده که از آنها نمونه گیری شده و از نمونه‌های سرپایی ۵ مورد مثبت شناسایی شده است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: خوشبختانه حدود ۲۰ روز است که فوتی جدید بر اثر کرونا در استان نداشتیم.

وی اظهار داشت: در بررسی‌های سرپایی که در دست انجام است، کانون‌ها شناسایی می‌شود و بلافاصله سعی می‌کنیم کانون‌های شناسایی شده را مهار کنیم تا از سرایت و گسترش بیماری جلوگیری شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (یکشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۲۰۳ نفر رسید.

کیانوش جهانپور گفت: از مردم می‌خواهیم با توفیق نسبی که در روزهای اخیر حاصل شده و سهم عمده آن بر دوش مردم با رعایت بهداشت فردی و عمومی و فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی است، این روند را ادامه بدهند تا بتوانیم گزارش مهار این بیماری را به مردم ارائه کنیم.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.