حجت الاسلام احمد رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد زیادی از مساجد خراسان جنوبی باز هستند و با جمعیت کمتر نسبت به قبل و رعایت کامل مباحث بهداشتی و سلامت افراد فعالیت می‌کنند.

وی گفت: رعایت بهداشت در مساجد با فاصله‌گذاری شرعی و بهداشتی و استفاده از مهر شخصی و در برخی مساجد مهر سنگی هم گذاشته شده و این مهرها هر بار بعد از استفاده با صابون شسته می‌شود و دوباره سرجایش گذاشته شده  تا کسانی که مهر شخصی همراه خود ندارند از آنها استفاده کنند.

وی اظهار داشت: ضدعفونی مساجد هر روز انجام شده و تعداد محدودی از مساجد هم به طور کامل تعطیل هستند و روند فعالیت های مساجد در ماه مبارک رضان هم به همین شکل است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: اعزام مبلغ مثل سال‌های قبل نیست چون در گذشته هزار مبلغ اعزام می‌شدند اما امسال اعزام رسمی در هیج جای استان نداریم فقط از علمایی که در محل حضور دارند استفاده می شود و آن هم با استفاده از ظرفیت فضای مجازی خواهد بود.

وی گفت: به روحانیان مستقر در روستاها توصیه شده هرکدام کانالی در فضای مجازی راه اندازی کرده و فعالیت فرهنگی خود را به این شکل به مردم  ارائه کنند.

رضایی افزود: بیشتر فعالیت های ما رسانه‌ای مجازی است، ما به تابع  دستورالعمل‌های  جدید وزارت بهداشت هستیم و ممکن است تا پانزدهم ماه مبارک رمضان تغییراتی ایجاد شود و به لطف خدا در حال حاضر شاهد سیر نزولی بیماری کرونا هستیم.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی تجمعات منوط به نظر وزارت بهداشت است چون آنها در این حوزه متخصص هستند و در استان‌ها هم ستاد استانی مبارزه با کرونا باید نظر رسمی خود را اعلام کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: مساجد و هیات‌های مذهبی در بحث مقابله با کرونا فعال هستند و تفسیر قرآن را به شکل عملی در جامعه پیاده می‌کنند و به دنبال دستگیری از مردم هستند چون در قالب مسجد و هیات‌های مذهبی مراکز نیکوکاری داریم.

وی گفت: در این روزها بسته‌های غذایی و اهدایی به افراد گرفتار و ضعیف جامعه توسط هیات‌های مذهبی خراسان جنوبی کمک شده، برای ضدعفونی در محلات مساجد هر دو شب یکبار محیط پیرامون خود و در خانه‌های مردم و خیابان های اطراف را ضدعفونی می‌کنند.

حجت الاسلام رضایی افزود: در ایام برات مردم خراسان جنوبی همراهی خوبی کردند و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان  هم اعلام کرد که اگر سال قبل ۱۵۰ میلیون تومان کمک کردند امسال یک میلیارد تومان تنها به کمیته امداد کمک کردند.

وی اظهار داشت: از طرف تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم ۱۸ مرکز نیکوکاری،هیات مذهبی و مساجد را به مردم معرفی کردیم که در ایام برات فعال بودند و این روزها هم ۲۲ تشکل مذهبی را توجیه کرده و  به مردم معرفی می‌کنیم که نذورات خود را به این مراکز تحویل دهند.

وی گفت: طرح هایی را به تشکل‌ها و هیات‌های مذهبی استان اعلام کردیم تا در حد توان خود طرح ها را اجرایی کنند و این طرح ها در راستانی بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند طرح همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا است و به مردم اعلام می‌کنیم که هر کس در حد توانش در این طرح ها مشارکت کند.

رضایی گفت: با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم طرح طبیب دوار را داریم و هرکسی می تواند در این طرح شرکت کرده و گرهی از مشکلات مردم را باز کند و این اقدامات توسط خود تشکل‌ها اجرا می شود،در طرح طبیب دورا یعنی فردی که باید به دنبال درد مردم رفته و آن را رفع کند.

وی افزود: طرح همدلی محلی را هم به تشکل های مذهبی ارائه کردیم تا هر مسجد و هیات مذهبی در محله خود با مردم همراهی و همدلی کند به شکلی که در خانه‌های مردم بسته بهداشتی برده و محله‌ها را ضدعفونی می کنند.

وی اظهار داشت: طرح حبیب با هدف دستگیری از خانواده های مسن و پدربزرگ و مادربزرگ‌هایی که فرزندانشان در دیگر استان‌ها زندگی می کنند ایجاد شده و افراد برای افطار و سحر این افراد خرید انجام داده و اگر در ساختمان آنها مشکلی مثل خرابی شیر آب و یا برق باشد به آنها کمک می‌شود.

وی یادآور شد: طرح باقیات و صالحات به شکل مجازی انجام شده و برای شادی روح فردی ختم قرآن گرفته می‌شود، طرح کاسب مهدوی، پیش خرید خدمت، ضدعفونی مراکز پرتردد، قربانی برای دفع بلا هم از دیگر طرح‌هایی است که تشکل‌های مذهبی انجام می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.