معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران به این مطلب اشاره کرد و گفت: برای ساخت مسکن محرومان در استان به ویژه شهرستان‌های طبس و بشرویه با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه هستیم. 

سید کمال‌الدین میرجعفریان با تاکید بر اینکه جذب نیروی کار باید براساس قیمت منطقی باشد افزود: برای اغلب پروژه‌ها به خصوص در شهرستان‌های بشرویه و طبس بنیاد مسکن و کمیته امداد با مشکل تامین کارگر مواجه شده‌اند. 

وی با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی برای صحه گذاشتن بر این موضوع تماس تلفنی برقرار کرد که رضا سلم‌آبادی نیز در این تماس تلفنی به خبرنگاران گفت: در بخش‌های دیهوک و دستگردان شهرستان طبس بازدیدهایی انجام شده که پروژه‌ها با مشکل تامین نیروی انسانی مواجه است. 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز نیز سفری به شهرستان نهبندان داشتیم که به خاطر اجرای پروژه‌های گازرسانی نیروی انسانی در این شهرستان نیز پیدا نمی‌شود. 

وی با بیان اینکه تفاهم نامه‌ای با انجمن انبوه سازان خراسان جنوبی برای تامین نیروی کارگر بسته شده است گفت: مشکل کارگری در کل استان است و در پیمانکار ساخت مسکن نیز مشکل داریم. 

سلم‌آبادی ادامه داد: اگر نرخ کارگری براساس قیمت عرف منطقه رعایت شود به هر میزان که کارگر بیکار باشد می‌توانیم در اجرای پروژه‌های ساختمانی به کارگیری کنیم. 

وی گفت: در زمینه جوشکاری، آرماتوربندی، برق‌کاری و غیره نیروهای متخصص می‌توانند به کارگیری شوند.

ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان براساس توافق اواخر سال گذشته سازمان برنامه و بودجه، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی آغاز شد.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.