رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)، استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مسوولان کشوری و استانی در افتتاح این طرح عمرانی روستایی که امروز پس از ورود محمدباقر نوبخت به خراسان جنوبی انجام شد، حضور داشتند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در حاشیه بهره‌برداری از این طرح گفت: هج و نج روستای محرومی بود که بنا به گفته اهالی رو به انقراض می‌رفت اما اکنون به صورت کامل احیا و زنده شده است. 

علی اصغر آسمانی مقدم از ساخت ۲۷ واحد مسکونی نو در این روستا خبر داد و افزود: از این تعداد ۲۲ واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پنج واحد با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) برای مددجویان زیرپوشش این نهاد ساخته شده است. 

وی اجرای سنگ فرش، شبکه آبرسانی، گازرسانی، برق و فراهم ساختن زمینه اشتغال را از جمله اقدامات انجام شده برای احیای این روستا عنوان کرد. 

وی با اشاره به اینکه ۱۲۹ نفر جمعیت برخودار روستای هج و نج از طرح هادی است افزود: این طرح هادی شامل سنگ فرش و جداره سازی معابر به میزان ۷۵۰ مترمربع، اجرای جدول سنگی به طول ۳۲۰ متر، احداث پارک محله و محل بازی برای کودکان به مساحت ۲۲۰ مترمربع، اجرای زیرسازی معابر ۶ هزار و ۳۰۰ مترمربع  و اجرای آسفالت معابر به میزان ۶ هزار و ۳۰۰ مترمربع بوده است. 


همچنین در این آیین راه روستایی هج و نج به طول ۶.۵ کیلومتر و با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید. 

 معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه عصر امروز - جمعه - برای پیگیری مصوبات سفر سال گذشته خود و افتتاح فاز نخست طرح ساخت مسکن محرومان در خراسان جنوبی وارد این استان شد.

فاز نخست طرح ساخت مسکن ویژه محرومان شامل ۲ هزار واحد مسکن روستایی در سفر امروز رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی افتتاح و تحویل متقاضیان می‌شود.

یکی از مصوبات سفر اسفند سال گذشته نوبخت به استان خراسان جنوبی، ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی مقاوم در این استان مرزی بود که بعد از گذشت ۱۰ ماه از این سفر، ۲ هزار واحد مسکونی روستایی به بهره برداری می‌رسد.

براساس تفاهم نامه سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، ساخت پنج هزار واحد از این تعهد به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پنج هزار واحد نیز به کمیته امداد امام خمینی (ره) واگذار شد که در مراحل مختلف ساخت قرار دارند.

رییس سازمان برنامه و بودجه در سفر یک روزه به خراسان جنوبی، با حضور روستای «هج و نج» از توابع شهرستان بیرجند که اسفند پارسال کلنگ احداث مسکن محرومان را آنجا به زمین زد، ۲ هزار واحد مسکونی را در سراسر استان افتتاح می‌کند که از این تعداد یک هزار و ۵۰۰ واحد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۵۰۰ واحد سهم کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

همچنین سفر سال گذشته نوبخت به خراسان جنوبی منجر به تصویب سند توسعه میان مدت استان شد و یکی از اهداف سفر امروز وی بررسی میزان پیشرفت برنامه‌های توسعه خراسان جنوبی و پیگیری مصوبات سفر قبلی است.

وی سال گذشته یکی از مهم‌ترین اهداف سفر خود به خراسان جنوبی را ارائه یک برنامه کوتاه مدت دو ساله برای توسعه این استان عنوان کرده بود. 

روستای هُج و نُج در ۶۰ کیلومتری بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.