محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع گلخانه‌ای محمدیه شهرستان خوسف افزود: تاکنون ۵۴۰ هکتار اراضی جدید نیز شناسایی و مکان یابی شده است.

وی گفت: اراضی جدید در حال طی کردن مراحل قانونی از جمله اخذ مجوز، واگذاری زمین و سایر موارد است که امیدواریم با هم افزایی و تلاش همه دستگاه‌ها و سرمایه‌گذاران در استان هدفگذاری برای توسعه گلخانه‌ها محقق شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: امروز بازدید از مجتمع‌های گلخانه‌ای استان را در دستور کار قرار دادیم تا از نزدیک مشکلات و موانع بررسی شود و با تصمیماتی که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اتخاذ می‌شود، سرمایه‌گذاران با انگیزه‌ای مضاعف به این حوزه ورود کنند.

وی افزود: برای توسعه گلخانه‌های استان امسال تفاهم‌نامه‌ای با شرکت شهرک‌های کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی به امضا رسید که تا پایان دولت یک هزار هکتار گلخانه در مرکز استان و شهرستان‌ها احداث شود.

معتمدیان بیان کرد: از زمان ابلاغ مصوبه تاکنون اقدامات خوبی توسط دستگاه‌های ذیربط انجام و برای فرمانداران به عنوان روسای ستاد گلخانه شهرستان‌ها نیز ابلاغیه ارسال شده است.

وی گفت: همچنین براساس ظرفیت هر شهرستان سهمیه‌هایی مشخص شده است تا با هماهنگی که با مجتمع شهرک‌های گلخانه‌ای کشور انجام خواهیم داد، صدور مجوز را تسهیل کنیم.

وی اظهار داشت: به طور متوسط هفته‌ای یک جلسه در مرکز استان برای پیگیری این موضوع تشکیل می‌شود و توسعه مجتمع‌ها و شهرک‌های کشاورزی موجود در اولویت قرار دارد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اکنون کمتر از سه ماه از انعقاد تفاهم‌نامه یادشده می‌گذرد که بازدید از ستاد گلخانه‌های استان نشان از پیشرفت کار دارد و امید است با تخصیص منابع موردنیاز و تسهیلات کم بهره زمینه سرعت بخشی به احداث یک هزار هکتار گلخانه را در استان فراهم کنیم.

در حال حاضر هشت مجتمع گلخانه‌ای در هشت شهرستان خراسان جنوبی فعال است و سطح زیرکشت گلخانه‌ای استان تا ابتدای سال جاری ۶۷.۵ هکتار با تولید سالانه ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن بوده است.

تفاهم‌نامه توسعه کشت‌ گلخانه‌ای در خراسان جنوبی ۱۵ مهر امسال همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری و برگزاری همایش ملی روز روستا و عشایر در این استان امضا شد.

براساس این تفاهم‌نامه یک هزار هکتار کشت گلخانه‌ای با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان در استان انجام می‌شود.

توسعه کشت گلخانه‌ای در این استان با توجه به ۲ دهه خشکسالی و معضل کم‌آبی ضروری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.