سید صولت مرتضوی روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: بنیاد مستضعفان بنا ندارد ریالی از منابع استان و شهرستان‌های خراسان جنوبی در سایر نقاط کشور هزینه شود.

وی گفت: بنیاد مستضعفان از درآمدهایی که در شهرهای بزرگ دارد نیز در این استان و استان‌های مشابه هزینه خواهد کرد.

وی گفت: در حوزه خدمات شهری، آموزش و پرورش، امداد و مستضعفان، مسکن نیازمندان و محرومان امید است به نتایج خوبی برسیم تا به عنوان ماموریت جدید در استان خراسان جنوبی نصب العین قرار گیرد.

رییس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان اظهار داشت: پیرو پیگیری‌های زیاد نماینده ولی فقیه در استان و استاندار، رییس بنیاد مستضعفان ۱۷ بهمن ماه امسال (به منظور حضور در برنامه امضای تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی شهرستان درمیان بین استانداری خراسان جنوبی و بنیاد علوی) به استان سفر کرد.

وی گفت: سفر رییس بنیاد مستضعفان به استان خراسان جنوبی سبب شد از نزدیک با تنگناها، مشکلات، اخلاص و بزرگواری مردم و لایق خدمت بودن آنها آشنا شوند لذا تاکید کردند در سفر به بیرجند تعجیل کنیم.

مرتضوی با بیان اینکه ماموریت بنیاد مستضعفان از پیشانی‌بند آن مشخص است افزود: بنیاد اگر در حوزه‌ای فعالیت دارد به منظور رفع نیاز مستضعفان است.

وی گفت: در ابلاغیه انتصاب رییس بنیاد مستضعفان و منشور ۱۴ گانه‌ای که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد، محرومیت‌زدایی به عنوان بیت‌الغزل بنیاد مورد تاکید قرار گرفته است.

وی بیان کرد: بنیاد مستضعفان در سال‌های گذشته خدمات خوبی در برخی استان‌ها از جمله مناطق محروم کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان، ایلام و برخی استان‌های دیگر ارائه کرده است.

مرتضوی افزود: دوره‌ای که توفیق داشتم به عنوان استاندار خراسان جنوبی در این استان فعالیت داشته باشم برخی بزرگان فرمودند شما توفیق خدمت به بهترین بندگان خدا را به دست آورده‌اید که از این بابت خدا را شاکرم.

وی گفت: رییس بنیاد مستضعفان در سفر به خراسان جنوبی از مناطق محروم قهستان و درمیان بازدید کرد که دارای عقب ماندگی‌های جدی هستند و باید مورد توجه ویژه واقع شوند.

وی اظهار داشت: بنیاد مستضعفان باید به سایر نقاط استان خراسان جنوبی نیز توجه داشته باشد چراکه به نسبت شهرستان‌های دیگر از محرومیت برخوردار هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: یکی از مشکلات اساسی مردم در شهرها و روستاهای استان موضوع املاک است که استاندار در این زمینه پیگیری‌های متعدد از بنیاد مستضعفان را در دستور کار قرار داده است.

سید کمال‌الدین میرجعفریان افزود: تمامی این مشکلات و مسایل در استان جمع‌بندی و شناسایی شده است که با حضور رییس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان بررسی و خدمات شایسته‌ای به مردم ارائه خواهد شد.

وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم از این طریق مسایل و مشکلات اجتماعی که مترتب این موضوع است و گاهی ذهنیت‌هایی را برای مردم ایجاد کرده به حداقل برسد.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: همزمان با برگزاری نخستین همایش روز ملی روستا و عشایر (۱۵ مهرماه) با حضور معاون اول رییس جمهوری در خراسان جنوبی چند تفاهم‌نامه منعقد شد که یکی از آنها محرومیت‌زدایی از چهار شهرستان مرزی استان بود.

وی گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) متولی محرومیت‌زدایی بخش درح شهرستان سربیشه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) متولی شهرستان نهبندان، بسیج سازندگی معین شهرستان زیرکوه و بنیاد مستضعفان هم معین شهرستان درمیان انتخاب شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.