محمدصادق معتمدیان پنجشنبه شب در دیدار رییس بنیاد مستضعفان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: این پروژه با حمایت آقای فتاح زمانی که در کمیته امداد مسئولیت داشتند، از ابتدای امسال در استان شروع شد و تاکنون در دو مرحله واحدهای مسکونی آماده بهره‌برداری شده است.

وی گفت: نهضت گازرسانی که توسط نظام و دولت‌های مختلف شروع شد و در این دولت با سرعت بیشتری پیگیری شده است، همچنان در خراسان جنوبی ادامه دارد و تا پایان سال آینده همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: از سال گذشته ساماندهی وضعیت خدمت‌رسانی به مناطق محروم و کمتر برخوردار استان را دنبال کردیم و در ۴۰ سال گذشته خدمات ارزشمندی در این استان توسط دولت‌های مختلف و نهادهای حاکمیتی انجام شده و شاخص‌های توسعه‌ای گویای این است که از محرومیت خارج شده‌ایم و از افتخارات نظام است که همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در خراسان جنوبی برق دارند.

وی افزود: در حوزه راه روستایی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی عدد صفر بود که امسال بیش از ۶ هزار کیلومتر تاکنون جاده‌های روستایی در سطح خراسان جنوبی ایجاد شده و در حوزه آبرسانی در این استان که فاصله روستاها زیاد است نیز خدمات شایسته‌ای انجام شده است.

معتمدیان گفت: امسال در همایش ملی روز روستا و عشایر که با حضور معاون اول رییس جمهوری در خراسان جنوبی برگزار شد، تفاهم‌نامه‌هایی به امضا رسید که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، قرارگاه سازندگی بسیج و کمیته امداد امام خمینی (ره) مسئولیت محرومیت‌زدایی سه شهرستان استان را با کمک دولت پذیرفتند و سند اجرایی توسعه این مناطق از سه ماه قبل تدوین شده است.

وی اظهار داشت: شهرستان درمیان نیز از شهرستان‌های مرزی ماست که با عنایت و دستور رییس بنیاد مستضعفان مقرر شد بنیاد علوی که یکی از بازوهای اصلی اجرایی بنیاد مستضعفان است، مسئولیت محرومیت‌زدایی و کمک به این منطقه مهم مرزی را بر عهده بگیرد.

وی افزود: از حمایت ویژه آقای فتاح برای محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به مردم خراسان جنوبی تجلیل می‌کنیم چون مردم این استان در ۴۰ سال گذشته سابقه درخشانی در حمایت از انقلاب، اسلام و آرمان‌های انقلاب و رهبری داشتند و بالاترین مشارکت مردم در انتخابات گذشته را در این استان داشتیم.

رییس بنیاد مستضعفان امروز (پنجشنبه) در ششمین روز دهه فجر برای دیدار با مسوولان استان و بررسی سند توسعه میان مدت شهرستان درمیان به خراسان جنوبی سفر کرد.

قرار است طی تفاهم‌نامه‌ای بنیاد مستضعفان به عنوان دستگاه معین محرومیت‌زدایی در شهرستان مرزی درمیان فعالیت کند.

پیش از این و همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری به استان و برگزاری همایش ملی روز روستا و عشایر در ۱۵ مهر امسال، برای شهرستان‌های زیرکوه، نهبندان و بخش درح سربیشه تفاهم‌نامه‌های محرومیت‌زدایی امضا و سند توسعه این مناطق تدوین شد.

در قالب این تفاهم‌نامه‌ها که با پیگیری مدیریت عالی استان منعقد شد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای محرومیت‌زدایی در نهبندان، کمیته امداد امام خمینی (ره) برای محرومیت‌زدایی بخش مرزی درح و قرارگاه سازندگی بسیج در زیرکوه دستگاه‌های معین هستند.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.