به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: علیرغم تلاش شبانه‌روزی همه حوزه‌ها به نظر می‌رسد اطلاع رسانی متناسب با زحمات متولیان نیست و در این مورد ضعیف عمل شده است.

وی با تاکید بر نقش اطلاع رسانی در روشنگری جامعه تصریح کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم که تمام دغدغه ما در حوزه مدیریتی، پیشگیری از شیوع این بیماری است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: همراهی و مشارکت مردم کامل کننده تصمیمات ستاد مدیریت کروناست و این همراهی نتایج مطلوبی در پی خواهد داشت.

وی شرایط بحرانی موجود را در ۴۱ سال گذشته بی‌سابقه خواند و گفت: این بحران عظیم، علاوه بر حوزه بهداشت و درمان، بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و تکنولوژی کشور را نیز متأثر ساخته است.

معتمدیان در تشریح راه‌های برون رفت از این بحران، علاوه بر هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی، به ایجاد انگیزه و روحیه در کادر درمان اشاره کرد و گفت: ایجاد انگیزه در کادر درمانی که در صف اول خطر ایستاده‌اند، می‌تواند در ادامه کار تأثیر مثبتی داشته باشد. 

وی اراده و مشارکت ملی را تأثیرگذارترین بخش عنوان کرد و افزود: مردم اگر پای کار باشند، با دستگاه‌ها ارتباط متقابل داشته باشند و توصیه‌های بهداشتی و مصوبات ستاد را جدی بگیرند، مطمئناً خواهیم توانست به خوبی از پس این بحران برآییم. 

به گفته وی امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی نیز به نوبه خود در شرایط فعلی، مسئله مهمی است. 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نقش کادر درمانی به عنوان مدافعان سلامت مردم در ایجاد امنیت انسانی در جامعه متذکر شد: در راستای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در زمینه شیوع بیماری کرونا، بیشترین آسیب‌ها مربوط به حلقه اول و افرادی است که به بیماری مبتلا شده‌اند و افراد مشکوک به بیماری در درجه بعدی قرار دارند. 

وی بر تعریف ساز و کاری تأکید کرد که طی آن تمامی افرادی که در محیط زندگی و محل کار مبتلایان با آنها در ارتباط بوده‌اند، شناسایی شده، تحت آزمایش قرار بگیرند و در محیطی قرنطینه تا زمان نهایی شدن نتیجه آزمایش ها تحت کنترل باشند. 

معتمدیان متذکر شد: بهترین و تأثیرگذارترین شیوه مدیریت، تمرکز بر افراد مبتلا و مشکوک است به همین دلیل توصیه می‌شود که محیط کار و زندگی افراد مبتلا به طور کامل عفونت‌زدایی شود و افراد در ارتباط هم تحت نظر باشند. 

وی گفت: تعیین ۹ گلوگاه در ورودی‌های اصلی استان نیز در همین راستا صورت گرفته و به این دلیل است که افراد مبتلا و مشکوک به هیچ عنوان اجازه ورود به شهرهای ما را نداشته باشند. 

استاندار خراسان جنوبی به اجرای طرح بسیج ملی مدیریت بیماری کرونا در سطح کشور اشاره کرد و گفت: این طرح که به منظور شناسایی زودهنگام افراد مشکوک اجرا می‌شود، در استان ما زودتر از دیگر مناطق کشور شروع شده است. 

وی افزود:در حال حاضر ۱۰۳ مرکز در سطح استان، آمادگی پذیرش مردم در طرح غربالگری کرونا را دارند لذا توصیه می‌شود همه هم‌استانی‌ها با مراجعه به این مراکز یا از طریق سامانه salamat. gov. ir در این طرح مشارکت کرده و در شتاب بخشی به روند کار شناسایی افراد مبتلا و مشکوک همراهی کنند. 

معتمدیان گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با راه‌اندازی جشنواره فروش اینترنتی با عنوان "همدلی مردم و اصناف" قصد دارد نیازهای مردم را در منزل تأمین کند تا مانع خروج آنها از منزل شود.

تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی امروز (شنبه) به ۸۲ نفر رسید و این بیماری تاکنون ۷ فوتی در استان داشته است.

کرونا که از چین شیوع یافت، به بیش از یکصد کشور دنیا سرایت و تاکنون ۳۱ استان ایران را نیز درگیر کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.