محمدمهدی شهریاری روز شنبه در جلسه ستاد مبارزه با کرونا در آذربایجان‌غربی افزود: متاسفانه هنوز شرایط جنگی را قبول نکرده‌ایم و برخی رفتارها مغایر شرایط سخت پیش رو است.

وی با تاکید بر ضرورت آگاهسازی عمومی و نقش‌آفرینی جدی ستاد اطلاع‌رسانی اضافه کرد: همکاری مردم در مبارزه با کرونا اصل اساسی است و تا زمانی‌که این مهم به طور کامل محقق نشود، موفقیتی هم حاصل نمی‌شود.

وی بیان کرد: همه تلاش‌ها برای تامین اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده به کار گرفته شده و به زودی از طریق واردات با وجود تحریم‌ها و مشکلات در نقل و انتقالات مالی، مشکلات کمبود اقلام برطرف می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: در خصوص ممنوعیت ورود به استان بر اساس تصمیم شورای امنیت کشور ممنوعیتی نخواهد بود و مقرر شد از طریق تشدید غربالگری مانع ورود افراد مشکوک به استان شده و در صورت مشاهده موارد مشکوک به قرنطینه هدایت شوند.

شهریاری گفت: بر اساس تصمیم ستاد استانی از خروج اتباع ایرانی از طریق مرزهای استان به کشورهای همسایه جلوگیری می‌شود.خروج اتباع ایرانی از مرزهای آذربایجان‌غربی به کشورهای همسایه ممنوع است.

وی همچنین از تلاش و اهتمام دستگاه های اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی و رسانه‌ها در پیشگیری و مبارزه با کرونا قدردانی کرد.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، پنج‌هزار و ۸۲۳ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۱۴۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در آذربایجان‌غربی نیز تاکنون نتیجه ۴۲ آزمایش در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده که از این افراد، ۲ نفر جان خود را از دست داده، ۹ نفر از بیمارستان ترخیص شده و ۲۰ نفر همچنان بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.