دکتر حسین فرشیدی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از شمار این بیماران، چهار نفر فوت کرده اند ، ۲۰ نفر ترخیص و شش نفر نیز بستری هستند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا ظهر شنبه ۴۸۴ نفر به دلیل ابتلا به بیماری های حاد تنفسی در بیمارستان های هرمزگان بستری شدند که از این شمار ۲۴۴ نفر به دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه گیری شده که نتیجه آزمایش ۱۳۰ نفر منفی اعلام شده است.

وی آمار ابتلا به کرونا در شهرستان هرمزگان را به شرح ذیل اعلام کرد: در بندرعباس ۱۲ نفر، قشم هفت نفر، کیش سه نفر، پارسیان دو نفر و در  بستک، بندرلنگه ، حاجی آباد، رودان، میناب، جاسک نیز هر کدام یک نفر مبتلا به ویروس کرونا هستند.

 ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر شنبه ۱۷ اسفندماه به ۵ هزار و ۸۲۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۴۵ نفر رسیده و همچنین هزار و ۶۶۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.