جلال غفارزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از  شیوع کرونا">ویروس کرونا، خط تولید یکی از واحدهای تولیدی به تولید محلول‌های ضدعفونی‌کننده تغییر یافت و این واحد هم‌اکنون تولید با حداکثر ظرفیت به‌صورت شبانه‌روزی آغاز کرده تا ابتدا نیاز مرکز استان و استان را رفع کرده و در فاز بعدی استان‌های دیگر را نیز پوشش دهد.

وی بیان کرد: هم‌اکنون، محلول ضدعفونی‌کننده دست و صورت در ۲ حجم ۵۰۰ سی‌سی و ۱۰ لیتری و محلول پاک‌کننده سطوح در ۲ حجم در حال تولید است و قرار است طی روزهای آینده، ژل ضدعفونی کننده دست و صورت نیز تولید شود.

وی ظرفیت تولید این واحد را روزانه ۳۰ تُن درصورت تامین مواد اولیه اعلام کرد.

وی اظهارکرد: از امروز، پخش عمومی محلول‌های ضدعفونی در تمام داروخانه‌های شهر ارومیه به‌صورت محدود آغاز شده و ادامه خواهدداشت ضمن اینکه با دریافت مجوز ۲ واحد دیگر، ظرفیت تولید در استان افزایش و میزان بیشتری از نیاز استان تولید و تامین خواهدشد.

به گزارش ایرنا، شیوع کرونا">ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۵۹۳ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۴۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در آذربایجان‌غربی نیز ۳۹  نفر مشکوک به کرونا شناسایی شده که از این تعداد، آزمایش یک نفر مثبت اعلام شده بود؛ این بانوی ۵۵ ساله نیز روز پنج‌شنبه با بهبودی از بیمارستان مرخص شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.