علی مصطفوی روز شنبه در جلسه مدیریت تجهیزات جهت مقابله با بیماری کرونا در ارومیه، تهیه و توزیع عادلانه مواد بهداشتی و پزشکی را ضروری دانست و افزود: تعدادی از کارخانه‌های استان برای راه‌اندازی خط جدید و تغییر خط تولید برای تولید مواد ضد عفونی در استان اعلام آمادگی کرده‌اند و در حال حاضر در سه کارخانه، الکل و مواد اولیه تولید مواد ضدعفونی با ظرفیت بسیار بالا تولید می‌شود.

وی اظهار داشت: نگرانی مردم قابل درک است و ما تمام تلاش خود را برای تامین مایحتاج بهداشتی و پزشکی مردم استان برای مقابله با این بیماری به‌کار می‌گیریم.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف توسط دولت برای کاهش و جلوگیری از شیوع این بیماری گفت: تدابیر لازم در این زمینه از جمله تعطیلی مدارس، اماکن فرهنگی، کاهش کار ادارات و ضد عفونی محل کارمندان در حال انجام است.

مصطفوی در ادامه با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی کادر پزشکی و درمانی استان در مقابله با بیماری کرونا، خواستار تهیه و تامین مایحتاج و لوازم بهداشتی مورد نیاز برای مراکز درمانی جهت استفاده کادر درمانی و پزشکی استان شد. 

وی ادامه داد: سلامتی مردم در اولویت نظام و دولت قرار دارد و دولت تمامی تلاش خود را برای بازگرداندن آرامش و کنترل بیماری کرونا به کار بسته است.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۵۹۳ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۴۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در آذربایجان‌غربی نیز ۳۹  نفر مشکوک به کرونا شناسایی شده که از این تعداد، آزمایش یک نفر مثبت اعلام شده بود؛ این بانوی ۵۵ ساله نیز روز پنج‌شنبه با بهبودی از بیمارستان مرخص شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.