نازنین شیبانی تزرجی شامگاه جمعه با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونای کشور درباره ساعت کار اداره‎ها دراستان ها، گفت: ساعات اداری از روز شنبه ۱۷ اسفندماه از ساعت۷ صبح تا ۱۴:۳۰ اعلام می شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه لازم الاجرای ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، ساعات کار همه اداره ها و دستگاه های اجرایی در سراسر استان از شنبه ۱۷ اسفندماه برابر روال عادی تعیین شده است.

وی تاکید کرد: برابر تمهیدات پیش‌بینی شده و اولویت‌های ابلاغی به دستگاه ها، امکان استفاده از مرخصی استحقاقی و دورکاری برای کارکنان، در چارچوب مقررات قانونی تسهیل خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها، موظفند برابر روال عادی و مطابق برنامه قانونی قبلی به خدمت رسانی به مردم و مراجعان اهتمام کنند.

به دنبال شیوع ویروس کرونا و طبق تصمیم ستاد مدیریت مبارزه با کرونا در هرمزگان، تا اطلاع ثانوی ورود گردشگر به این استان ممنوع اعلام شده است.

تاکنون ۲۶ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان هرمزگان گزارش شده است.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.