این سامانه قبلا در اختیار استانداری یزد  بود که به عنوان پلی نقش ارتباطی مردم با دولت عمل می کرد.  

دکتر محمدرضا دهقان عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کارشناسان دانشگاه از ساعت هشت صبح الی ۲۲ شب آماده جوابگویی به سووال های مردم در مورد این بیماری هستند. 
وی  افزود: علاوه بر سامانه ۱۱۱، مراکز منتخب برای غربالگری بیماری های واگیر در مرکز ۹ شهرستان استان و همچنین چهار مورد در مرکز استان از ساعت هفت صبح الی ۲۲ شب آماده خدمت رسانی به مردم در صورت وجود علائم بیماری های واگیر بویژه تب دار و تنفسی است.

ویروس کرونا از طریق تماس با قطره های تنفسی ،مدفوع افراد آلوده، ذرات و ناقل‌های بی‌جان انتقال می‌یابد، دانشمندان هنوز در تلاش هستند تا چگونگی انتقال ویروس  را که این روزها بهداشت جهانی را با وضعیت اضطراری مواجه کرده است، تعیین کنند.

آب، مواد غذایی و ناقل‌های بی‌جان از جمله اشیایی چون لباس یا وسایل منزل، ممکن است منبع عفونت باشند، به ویژه اگر به ترشح تنفسی یا مدفوع فرد مبتلا آلوده شده باشند.

مقامات بهداشت چین متوجه این خطر شدند و از همین رو شهروندان خود را به نوشیدن آب جوشانده شده، پرهیز از خوردن غذای خام، شستن مکرر دست ها، ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و جلوگیری از آلوده شدن آب و مواد غذایی توسط مبتلایان، توصیه می‌کنند.

نخستین  قربانی ویروس کرونا در یزد سه شنبه شب که ۷۱ سال داشت، درگذشت.

 هم اکنون ۲۲ استان کشور درگیر این بیماری است که تاکنون  ۲۶ تفر جان خود را از دست دادند و ابتلای ۱۰۶ نفر قطعی است که تهران، گیلان و قم  به ترتیب  ۳۸، ۲۳ و هفت نفر بیشترین موارد بیماری را دارند. 

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.