محمدصادق معتمدیان روز شنبه با حضور در روستای دونخعی و کلاته نظر با اهالی این روستاها دیدار و گفت و گو کرد. گازرسانی، جاده مناسب، سرویس مدارس، آب و اشتغال از مهمترین درخواست اهالی این روستاها بود. 

تسریع در گازرسانی به این روستاها، اصلاح آب نماهای جاده دسترسی و استفاده از تسهیلات ارزان قیمت برای خرید دام از جمله موضوعاتی بود که استاندار برای حل مشکلات این روستاها بر انجام آنها تاکید و دستورات لازم را صادر کرد. 

روستای‌های دونخعی و کلاته نظر از توابع شهرستان درمیان در ۵۰ کیلومتری مرز مشترک ایران و افغانستان واقع شده‌اند که به ترتیب ۲۲ و ۳۳ خانوار جمعیت دارند. 

استاندار خراسان جنوبی امروز با سفر به شهرستان درمیان در نشست بررسی سند توسعه میان مدت این شهرستان شرکت کرد و به مدت ۶ ساعت کاری مهمترین مسایل این شهرستان مرزی در حوزه‌های اقتصادی، اشتغال و زیرساختی با حضور مسوولان استانی و محلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

بنیاد مستضعفان به عنوان دستگاه معین شهرستان درمیان انتخاب شده است و پیش نویس تفاهم‌نامه با این بنیاد توسط مسؤولان استانی آماده می‌شود. 

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند است.

درمیان، نهبندان، سربیشه و زیرکوه چهار شهرستان مرزی این استان در مجاورت با افغانستان هستند.

همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری و برگزاری همایش ملی روز روستا و عشایر در ۱۵ مهر امسال، چند تفاهم‌نامه امضا شد که انتخاب معین برای شهرستان‌های مرزی استان از جمله آنها است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.