محمد زنگنه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات به طرح‌های خانگی کوچک و اشتغالزا با اولویت تعاونی‌ها، تشکل‌ها و سمن‌ها در رسته فعالیت‌های تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و پارچه بافی‌های سنتی پرداخت خواهد شد.

وی گفت: همچنین متقاضیان ایجاد و توسعه مراکز تولید صنایع دستی، خدمات و فناوری اطلاعات و طرح‌های اشتغالزا متناسب با ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و مزیت‌های نسبی در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته و کم برخوردار شهری می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال (۱۰۰ میلیون تومان) برای طرح‌های انفرادی و کارفرمایی و با نرخ کارمزد چهار درصد قرض‌الحسنه و باز پرداخت پنج ساله در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: پیرو سفر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به استان خراسان جنوبی (۱۵ مهرماه امسال) در مراسم همایش روز ملی روستا، تفاهم‌نامه‌ای بین استاندار و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور منعقد شد.

زنگنه گفت: این تفاهم‌نامه در خصوص تحقق منویات مقام معظم رهبری و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های دولت تدبیر و امید به منظور تامین مالی و اعطای تسهیلات به کارآفرینان و سرمایه‌گذران برای توسعه و بهبود فضای کسب و کار در مناطق کم برخوردار استان، منعقد و مبادله شد.

وی افزود: توجه و اهتمام دولت تدبیر و امید به مباحث اشتغال و کارآفرینی در مناطق روستایی و کم برخوردار و پیگیری‌های مجدانه و مستمر استاندار با مدیرعامل صندوق در مرکز منتج به نتیجه شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی هم گفت: هفته گذشته اعتبار تفاهم‌نامه به صندوق کارآفرینی امید استان ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: بررسی طرح‌ها و پرداخت تسهیلات به طرح‌های شاخص که زمینه رونق اشتغال و تولید در مناطق کم برخوردار و در راستای رفع نیازهای مردم باشد نیز از این هفته آغاز شده است.

زنگنه از پرداخت ۱۱۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان استان خبر داد و گفت: از محل اعتبارات قانون اشتغال پایدار روستاییان و عشایر منابع مشترک صندوق توسعه ملی ۲۵۲ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان استان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه این تسهیلات زمینه اشتغال ۲۷۶ نفر از مددجویان امداد استان را فراهم کرده است افزود: مجموع اعتبار ابلاغی برای نهاد حمایتی کمیته امداد به صندوق کارآفرین امید استان ۱۰۴ میلیارد ریال بود اما با مساعدت‌های صورت گرفته به ۱۱۳ میلیارد ریال افزایش یافت.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی عنوان کرد: تسهیلات پرداختی برای طرح‌های معرفی شده با هدف راه اندازی و توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان کمیته امداد بوده است.

وی گفت: مددجویان معرفی شده توسط کمیته امداد با نهایت تکریم و احترام و تسهیل در تشکیل پرونده مدارک خود را تکمیل کردند و تسهیلات آنان در سریعترین زمان ممکن با سهل‌ترین تضامین پرداخت شد.

زنگنه یادآور شد: تسهیلات پرداختی صندوق به صورت قرض‌الحسنه و با کارمزد چهار درصد در روستاهای مرزی و ۶ درصد روستاهای غیرمرزی بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.