مدیر مجتمع رفاهی و فرهنگی دانشگاه بیرجند عصر چهارشنبه در حاشیه افتتاح این مجتمع به خبرنگاران گفت: در فاز نخست این مجتمع، امکان استفاده از فضای باغ امیرآباد برای خانواده اساتید و کارکنان دانشگاه بیرجند فراهم شده و قرار است در فاز دوم برای استفاده عموم مردم مورد بهره برداری قرار گیرد.

هادی صالح پور افزود: در حال حاضر کار پاکسازی، تسطیح  و مرمت این باغ انجام شده و ایجاد زیرساخت‌های مربوط مثل رستوران و آشپزخانه هم در دست اقدام است.

وی اظهار داشت: امیدواریم کار تکمیل این مجتمع در سریع‌ترین زمان ممکن به پایان برسد تا شاهد بهره‌مندی عموم مردم از این باغ و عمارت تاریخی باشیم.

باغ امیرآباد بیرجند ۱۴ هکتار مساحت دارد و مربوط به دوران زندیه است؛ این باغ دارای یک کوشک بوده و در گذشته برای پذیرش میهمانان مورد استفاده بوده است.

عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بح امروز (چهارشنبه) وارد بیرجند شد و با حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه بیرجند با آرمانهای شهیدان والامقام تجدید میثاق کرد.

چهار طرح عمرانی دانشگاه بیرجند صبح امروز با اعتبار ۷۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال روز چهارشنبه با حضور قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استان به بهره‌برداری رسید.

در این ارتباط پروژه سرای دانشجویی عبدالعلی بیرجندی (خوابگاه متاهلین) دانشگاه بیرجند با مساحت ۴۸۰ مترمربع و هزینه کرد ۸ میلیارد ریال، سالن چند منظوره امید دانشگاه بیرجند با ۲ هزار و ۳۲ مترمربع مساحت و اعتبار هزینه شده ۴۶ میلیارد ریال، کارگاه‌های مهارت‌آموزی دکتر اسدالله زنگویی با ۱۸۰ مترمربع زیربنا و هزینه ۳ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال از محل کمک‌های خیران و درآمدهای اختصاصی دانشگاه و نیز محوطه‌سازی پردیس مهندسی دانشگاه با مساحت ۶ هزار مترمربع و ۱۸ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.

در ادامه برنامه‌ها، نشست مسوولان آموزش عالی خراسان جنوبی با قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

دانشگاه بیرجند با بیش از ۴۰ سال سابقه علمی و آموزشی در شرق کشور حدود ۱۲ هزار دانشجو دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.