ناصر خوش خبر روز سه‌شنبه در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان خراسان جنوبی افزود: آسیب اجتماعی در همه جوامع وجود دارد و ضریب آن متفاوت است که باید دستگاه‌ها با کار پژوهشی علت‌ها را مشخص و برای رفع آنها تلاش کنند.

وی گفت: کار پژوهشی باعث می‌شود که زمان و منابع مدیریت شود و این مهم جزو نیازهای اساسی جامعه ما است.

معاون استاندار خراسان جنوبی در ارتباط با سند ارتقای جایگاه زن و بنیان خانواده که در این کارگروه در مورد آن بحث شد، اظهار داشت: این سند از سال ۹۶ کلید خورد و سال ۹۷ به اتمام رسید اما آنچه حایز اهمیت است سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در سال ۹۸ است که می‌تواند به کمک این طرح بیاید.

وی اضافه کرد: دستگاه‌ها اقدامات صورت گرفته را تا ۲ هفته دیگر در اختیار کارگروه به صورت کتبی قرار دهند.

خوش خبر گفت: در کنار دستگاه‌های اجرایی، دستگاه قضا هم اگر مطالبی برای به روزرسانی این سند دارد، می‌تواند در اختیار کارگروه قرار دهد تا سند با غنای بهتری تنظیم شود.

وی کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده را یکی از کارگروه‌های تاثیرگذار استان دانست و تصریح کرد: محورهای این کارگروه دغدغه همه کسانی است که در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی تلاش می‌کنند زیرا مسایل اجتماعی به صورت زنجیروار بر هم تاثیر می‌گذارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: ذیل این کارگروه چهار گروه‌ کاری تشکیل شده که قبلا کمیسیون و کمیته بودند و اکنون ذیل کارگروه اصلی قرار گرفتند که با عنوان گروه تخصصی از آن یاد می‌شود.

او تاکید کرد: تمامی گروه‌های کاری تخصصی ذیل این کارگروه باید در قالب سند تنظیم و قابل ارایه باشد تا مدیریت زمان و منابع در مسیر پژوهش اتفاق افتد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: سند ارتقای زنان و خانواده استان با هدف شناسایی وضع موجود این قشر تنظیم شده و این طرح با ارزیابی وضع موجود براساس مقایسه داده‌ها با میانگین کشوری و با توجه به شکاف جنسیتی صورت گرفته است.

نفیسه نخعی ادامه داد: این سند با فهرست‌بندی مشکلات و فرصت‌های مهم و اولویت‌بندی مسایل و تدوین نتایج مورد انتظار از توسعه برای حل مسایل با برنامه‌ریزی عملیاتی مکان محور برای بهبود وضعیت زنان و خانواده تدوین شده است.

وی گفت: مخاطبان اصلی سند دستگاه‌های عضو این کارگروه و در نهایت این سند نقشه راهی برای دستگاه های اجرایی در حوزه زنان و خانواده است.

وی اعتدال گرایی را رویکرد اصلی سند ارتقای جایگاه زن و بنیان خانواده اعلام کرد و افزود: دین مبین اسلام همواره نگاه ویژه‌ای به جایگاه زنان به عنوان نقش محوری در خانواده و جامعه داشته است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: در تنظیم این سند براساس دستورالعمل ارسالی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری سعی شده است مشکلات و فرصت‌ها فهرست‌بندی و علل اصلی مسایل و آسیب‌ها مشخص شود.

او تصریح کرد: در تنظیم سند توجه به اسناد بالادستی، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سند چشم‌انداز و برنامه ششم توسعه ملاک عمل قرار گرفته است.

نخعی گفت: اجرای سند و برنامه‌ریزی دستگاه‌های اجرایی در راستای طرح‌های پیشنهادی ارتقای وضعیت و توسعه مشارکت زنان استان، تحکیم و تعالی بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی زنان و خانواده را به همراه خواهد داشت.

ارایه سند ارتقای جایگاه زن و بنیان خانواده خراسان جنوبی و گزارش در ارتباط با موج جدید آنفلوآنزا و اقدامات صورت گرفته از دستورالعمل‌های کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان خراسان جنوبی بود که گزارش آنفلوآنزا به نشست بعدی موکول شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.