به گزارش ایرنا، «بهروز اکرمی» روز سه شنبه در همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت تحکیم خانواده در دانشگاه پیام نور اراک، افزود: دانشگاه ها باید با جدیت در پیشگیری و سامان آسیب های اجتماعی وارد شوند و هر فردی نمی تواند در این حوزه کار کند.
وی بیان کرد: آسیب های اجتماعی نباید مانند داستان فیل شناسی مولانا باشد که هر فردی بر مبنای تصور خود در این وادی عمل کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: موضوع آسیب های اجتماعی در سال های اخیر به یکی از موضوعات حساس روز تبدیل شده و آمارهای زیادی در این راستا ارایه می شود که باید ساماندهی شود و بی نظمی ها در این خصوص اصلاح گردد.
اکرمی تصریح کرد: دمقابله با آسیب های اجتماعی راهبردهای هوشمندانه را می طلبد و تنها توسط متخصصان امر باید با برنامه و نظارت اصولی در آن وارد شوند.
وی گفت: حوزه آسیب های اجتماعی دچار فقر پژوهش و آمار است و این مهم مشکلات زیادی را ایجاد کرده و باید پژوهشگران متخصص در این حوزه گام های بلندی بردارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: نگاه مقابله ضربتی و مقطعی با آسیب های اجتماعی اشتباه است و در هیچ جای دنیا آسیب ها را به عنوان فرایند کوتاه مدت نمی بینند و می کوشند که همه امکانات و بخش های متولی به درستی و به شکل علمی در این حوزه نقش آفرینی کنند.
اکرمی بیان کرد: نهادهای متولی در بحث آسیب های اجتماعی باید با تقسیم کار و به گونه هدفمندی عمل کنند که خروجی اقدامات انان اثربخش باشد.
وی گفت: وقوع طلاق نیمه نخست امسال در استان مرکزی نسبت به مدت مشابه قبل 12 درصد، ورودی زندانیان 31 درصد، نزاع فردی چهار درصد و نزاع دسته جمعی 27 درصد کاهش داشته است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: کاهش این آسیب ها اتفاق مبارکی است و امید می رود که با تداوم راهبردهای هدفمند و برنامه محور در سال جدید نیز روند کاهشی آسیب ها ادامه یابد.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.