حسین ابراهیمیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری جشنواره آسیب‌شناسی اجتماعی در مطبوعات محلی، پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های گیلان، گفت: این جشنواره در قالب گزارش، سرمقاله و مقاله، خبر و عکس برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در کشور، رابطه نهاد خانواده و سلامت روانی شهروندان را دچار آسیب کرده ، افزود: اعتیاد، بزه‌کاری، خودکشی، فساد و فحشا، تکدی‌گری، سرقت و افزایش تنش‌های اجتماعی از آسیب‌های مشهود این روزهای جامعه است.
ابراهیمیان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء سطح سلامت استان را به‌عنوان یک مسؤولیت همگانی از اهداف جشنواره آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: افزایش توانمندی‌های شناختی افراد جامعه در مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و همچنین گسترش فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای مرتبط با تنش‌های اجتماعی از دیگر اهداف فراخوان آسیب‌شناسی اجتماعی در مطبوعات محلی، پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های گیلان است.
وی علل و عوامل شیوع تکدی‌گری در جامعه و نقش رسانه‌ها در پیشگیری از اعتیاد و ریشه‌یابی انحرافات اجتماعی نظیر خشونت‌های خانگی را از محورهای جشنواره دانست و تصریح کرد: ارتباط آسیب‌های فضای مجازی با سایر بزه‌کاری‌ها، تأثیر ارتقای آگاهی‌های عمومی در حفظ سلامت اجتماعی خانواده و شهروندان همچنین حاشیه‌نشینی و نقش آن در افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی نظیر کودکان کار، مفاسد اجتماعی، اعتیاد و تکدی‌گری ازجمله محورهای مهم جشنواره آسیب‌های اجتماعی در مطبوعات محلی، پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های گیلان است.
ابراهیمیان با اشاره به اعتیاد، طلاق، تکدی‌گری و نقش آن در فروپاشی نهاد خانواده به‌عنوان موضوعات محوری جشنواره آسیب‌شناسی اجتماعی در مطبوعات، بیان کرد: انتظار داریم شرکت‌کنندگان نقش اقتصاد مقاومتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی را نیز به‌عنوان یکی دیگر از محورهای جشنواره در نظر داشته باشند.
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه پدیدآورندگان آثار می‌توانند در هر رشته حداکثر سه اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، خاطرنشان کرد: آثاری که در فاصله زمانی تعیین‌شده در یکی از نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دارای مجوز منتشر شده‌ باشند، در جشنواره شرکت داده می‌شوند.
وی با اشاره به زمان انتشار خبر در رسانه‌ها افزود: آثاری که از ابتدای سال جاری تا ٢٥ بهمن ٩٧ در مطبوعات محلی، پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های گیلان منتشر شده باشند، می‌توانند تا سی‌ام بهمن‌ماه به دبیرخانه جشنواره آسیب‌شناسی اجتماعی ارسال شوند.
ابراهیمیان زمان اختتامیه این جشنواره را شانزدهم اسفند ٩٧ اعلام کرد و گفت: نفرات اول تا سوم هر رشته علاوه بر لوح تقدیر، به ترتیب پنج، چهار و سه میلیون ریال هدیه دریافت می‌کنند و به ١٨ نفر از برگزیدگان دیگر نیز هدیه اهدا می شود.
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.